kointa Startet 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2015 Leser ofte at man bare må ha ferskvanns kjøling, eller vil motoren bli spist opp innenfra av saltet . Har selv en Sabb som straks runder 40 år , til tross for at den har saltvannskjøling, så da lurer jeg på hvor mange år forventer man at en motor skal leve ? Og min gamle nabo har ei snekke som fikk en ny Sabb motor i 1958, og den motoren startet i år også til tross for at den har den "svakheten" at den er saltvannskjølt . Og til slutt var jeg i en nyrestaurert skøyte med en 36 HK Heimdal motor, og den har stått i båten siden før krigen, også saltvannskjølt. Så da kan man jo faktisk lure på om at det er bare de som leverer deler og tjener penger på ombygging, som mener at man må ha ferskvannskjøling Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 En sabb med ferskvannskjøling vil nok vare lengre uansett.Mange sabber sliter med gjenngrodde kjølekanaler i toppen.Men det handler vel egentlig om vedlikehold og konservering.En vedlikeholdt motor kan vare i hundre år. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.