wutech Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Beklager, har ikke det. Følg med på finn.no så kan det være at du finner et pent brukt kart :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Furuno GP1870F og en B60, Du våger ikke! Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 (redigert) KL: Jeg har hatt Furuno 587 (tror jeg den het?) med P66. På 200 kHz er det noe av det bedre jeg har vært borti når det kommer til bunn-identifisering. Som tidligere nevnt fisker jeg sjelden på store dyp, men på den tiden drev jeg og rotet litt rundt i Ytre Oslofjord i svake øyeblikk. Skulle det ikke passe smaken/ baken kan du alltids ta steget over på en værstinggiver senere. GP1870 har jeg aldri prøvd, men Furuno-navnet har jeg respekt for. Dyrt, lite bling-bling og fungerer bra. Wutech: Takk for PM. Skal jeg være helt ærlig kan jeg ikke si at det med symbolene plaget meg nevneverdig. Nå er uansett NSSen sendt tilbake, jeg får dessverre ikke beholde lektøyene jeg tester. Litt må man nesten regne med når man blander merker, selv om de har samme eier. (Navico) Gen 3 kontra NSS Evo2? Fordeler med Gen 3: har innebygget WIFI, to minnekortporter i alle størrelser, innebygget CHIRP og full structurescan som fungerer samtidig. Fordeler med NSS: interfacen med vrihjul er kanon, lavere pris. Redigert 27.Mai.2015 av Team Colibri (see edit history) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Kaffelars Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 (redigert) Du våger ikke! :) Hei sveis! Mener du Furunoen fortjener bedre? ..snuste litt på en brukt M260 som lå på finn nå til 4', men prøver B60 m/12gr. vinkling nå (skrog er 14 på et egnet sted) bare jeg får ei overnatting i slippen :) KL: Jeg har hatt Furuno 587 (tror jeg den het?) med P66. På 200 kHz er det noe av det bedre jeg har vært borti når det kommer til bunn-identifisering. ---. Skulle det ikke passe smaken/ baken kan du alltids ta steget over på en værstinggiver senere. GP1870 har jeg aldri prøvd, men Furuno-navnet har jeg respekt for. Dyrt, lite bling-bling og fungerer bra. /snip Forstår det slik at ekkoloddmodulen er noenlunde lik i GP1870F (0,6/1kw), men med endel ekstra signalbehandling, og prisen er nå så merkelig lav at jeg bare må teste denne :) @wutech - tviler på jeg finner brukte kart av denne varianten med topo undervannskartene jeg vil ha, men har de forsåvidt i en bedre versjon på kartpc'en. 7" blir uansett smått..17-19" er mer passe for å få med disse detaljene. Derfor også jeg trenger en nmea2000 adapter, da Furunoen dessverre ikke har Nmea0183 direkte for logging av bunnformasjoner i sjøkartet. Denne kan egentlig gjøre alt som behøves, mer som en navi-i'hub' har også ekkolodd og Maxsea grensesnitt, og er vel den eneste jeg vet om på markedet der du kan ha egne bilder på en ipad eks. - kart/radar etc. på skjermen inne/i konsollen, og ekkoloddet (el.a.)på padda helt uavhengig! + DVI-D ut til storskjermen(e) Synes denne Furunoen virker som et svært konkurransedyktig valg i forhold til å handle flere Navico duppeditter for å få de i nettverk til deling av kart, ekko etc. Ed. ser signalbehandling og ekkoloddmodul er temmelig den samme som i FCV-587 & beklager hijacking av tråden i kjent stil - som jo skulle være om Chirp/Navionics c",) Redigert 27.Mai.2015 av Kaffelars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2015 Mener du Furunoen fortjener bedre? . Så absolutt. Du har handlet et instrument fra verdens fremste* leverandør av hydroakustikk, og så henger du på en blekkboks. *Utenfor Norge vel å merke. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 29.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2015 hehe, mja.. villedende svingerpris er jo nesten lillebroren GP1670, og skurrer for Meg om svingeren må koste 2x loddet. Forhandlerrabatt hjelper jo, men likevel. Synes utviklingen er spennende nå i tillegg, så ser på denne pakken som ei ventepølse :) ..før evt Navnet tzt2 og hd ekko-modulen med en modnet chirp-løsning Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2015 Tja. Deter ganske vanlig at svingeren er langt dyrere enn resten av systemet. Eks. Survey system for 500-1000 m. 50 kHz/7 grader. Svinger 250000, transceiver 50000. Resten får du med på CD. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 29.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2015 (redigert) Men for mitt bruk, om fisken er 15-50 m på sida av båten på 40-130m m/50kHz mener jeg det skal gå bra for nå, 200khz'en kan gi litt mer detaljer i dette området, vinkelen på fiskesnøret er innimellom på mer enn både 3,5 og 7 grader. Oftest er det viktigste egentlig bare å komme seg utpå :) Redigert 29.Mai.2015 av Kaffelars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.