Jump to content

Problemer med å kalibrere Yamaha trim-måler

virrvarr

Recommended Posts

Hei,

Jeg sliter med å kalibrere trim-tilt instrumentet som viser hvilken stilling motoren står i. Jeg har en Yamaha 60 FETL 2014 mod med ny type

runde instrumenter. Jeg har fulgt prosedyrene for kalibrering i henhold til brukermanual. Dvs start motoren, trim den helt ned, stopp motor og 

slå på tenning.

Deretter klikke seg gjennom menyen og nulle måleren slik at den havner på nederste nivå når motor står nederst. Så langt kom

jeg. Men når jeg nå skal trimme motor opp, så blir måleren stående på nederste nivå, den viser ikke at motor trimmes opp. Har gjentatt prosedyren

med grunninnstilling/kalibrering flere ganger, uten at jeg får trim-indikatoren til å vise at motor trimmes opp.

Gjør jeg noe galt, eller er det firmaet jeg kjøpte båten hos som har glemt å koble noen ledninger? Fikk båten i November i fjor, og har nettopp begynt å bruke den.

Trim-indikator har ikke virket fra dag 1. Forhandleren bor såpass langt unna at det er ikke bare å kjøre innom for at de skal vise meg hvordan det gjøres.

Håper noen har kjennskap til dette som kan hjelpe meg litt...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...