virrvarr Startet 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2015 Hei, Jeg sliter med å kalibrere trim-tilt instrumentet som viser hvilken stilling motoren står i. Jeg har en Yamaha 60 FETL 2014 mod med ny type runde instrumenter. Jeg har fulgt prosedyrene for kalibrering i henhold til brukermanual. Dvs start motoren, trim den helt ned, stopp motor og slå på tenning. Deretter klikke seg gjennom menyen og nulle måleren slik at den havner på nederste nivå når motor står nederst. Så langt kom jeg. Men når jeg nå skal trimme motor opp, så blir måleren stående på nederste nivå, den viser ikke at motor trimmes opp. Har gjentatt prosedyren med grunninnstilling/kalibrering flere ganger, uten at jeg får trim-indikatoren til å vise at motor trimmes opp. Gjør jeg noe galt, eller er det firmaet jeg kjøpte båten hos som har glemt å koble noen ledninger? Fikk båten i November i fjor, og har nettopp begynt å bruke den. Trim-indikator har ikke virket fra dag 1. Forhandleren bor såpass langt unna at det er ikke bare å kjøre innom for at de skal vise meg hvordan det gjøres. Håper noen har kjennskap til dette som kan hjelpe meg litt... Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 I motorskåla ved tennpluggene er det 2 hvite plastkoblinger surret sammen med gul tape.Fjern tapen og blendepluggene,koble sammen koblingen.Sannsynligvis dette som er avglemt ved monteringen Sitér dette innlegget Link to post
virrvarr Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Har du sett på maken! Det stemmer det... Fant kontaktene du beskrev og fikk koblet de sammen. Gjennomførte en ny kalibrering og vips, alt fungerer! Tusen takk for hjelpa!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.