jsw Startet 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2015 Jeg og min bror er nå blitt forventningsfulle eiere av en fin Skibsplast 655 bygget i 2005. Dette virker virkelig som en fin og solid båt etter et par korte turer. Vi koser oss ombord. Men det lekker inn regnvann ett eller flere steder. Det kommer vann inn i lasterommet under dørken. Det virker også som det renner vann langs aluminiumskinna som sitter over og holder frontruta. Og litt her og der i presenningen som ikke er skiftet ut, men akkurat dét er til å leve med / til å finne ut av. Det som hadde vært fint er om noen har tips om hvor vi skal se etter evt klassiske utettheter i (hele) denne båten. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
glalaks Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Er en servicebulletin på fuging av vindu grunnet lekkasjer. http://www.skibsplast.no/index.php?m=fil&m_action=vis&f_id=57 Det "rommet" hvor lensepumpen suger fra er ganske lite og om det fylles, renner det over i lasterommet under dørken. Mener å huske at jeg har lest noe om vindusramme og at vannet renner inn men husker ikke helt detaljene. Har selv en 655 2005 modell og den er helt tett! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
jsw Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Takker for info - skal se det er noe der! Vil se nøye på de tetningene ved vinduene og evt gå over som anvist. På båten vår så det ut som det var kommet vann inn gjennom det nederste, midtre hullet. Hadde vært fint å f.eks. sett en gjennomskåret tegning av skroget på langs i senter for å se hvor det er åpninger framover.. Er det f.eks. åpninger og lekkasjemuligheter helt fram og opp til luka / rommet for tauverk i baugen? Noen flere tips? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Billa Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Dette er ganske vanlig å måtte gå over båten og lete opp lekasjer på våren. Båter har mye horrisontal dekksplass med mange gjennomføringer. Før eller siden vil lim og fug gå opp og vann kommer inn. Skjer nok med alle båter. Store båter med mange gjennomføringer har flere problemer enn enkle båter. For tiden kommer det inn vann gjennom hengslene til badestigeluka samt sannsynligvis under gps antenna på taket på min båt. Det finnes kun en løsning: sikaflex 291i. Fåes i hvit og sort. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
glalaks Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Er ikke det nederste hullet fra gulvet i kabinen.. Altså rett under kabindøren? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
jsw Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Nei, det er det øverste hullet som er fra kabinen. Og der sitter det også en sort plastforskruvning med skrulokk på kabinsiden. Gulvet i kabinen er jo flatt, så det må være en dobbeltbunn (et stykke?) framover. Som ender hvor? Eller har forbindelse hvor? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
glalaks Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Om jeg ikke husker feil så er det åpent mellom ankerrommet i baugen og bakover. Om dreneringa der er tett kan det kanskje renne over og ned der, men det er vel tvilsomt at det tetter seg der.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
jsw Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Skal ta en sjekk - helle litt vann der framme og se. For noe er det som ikke stemmer helt.. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Torsen67 Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 På vinduene kan du prøve Captain Tolley. Google dette. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 30.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2015 Takker, Torsen67. Det var et spennende tips! Leste litt her og på nett - overveiende positive resultater. Da blir det å handle snarest, og legge på i flere omganger til sprekken er "mettet" slik flere erfarte at var avgjørende for resultatet. Ellers tapet jeg alle de runde hullene i lasterommet (totalt 5), ventet på litt regn (tok ikke lang tid..), og fjernet tapen. Da kom det (selvfølgelig!!) ikke en dråpe noe sted fra :-( Hadde håpet å finne helt sikkert fra hvilket skott det kom vann. Bildet under tok jeg før jeg beg å eksperimentere. Dette vannet kom inn i løpet av noen dagers regn. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.