beauty of aqua Startet 15.Mai.2015 Del på Facebook Startet 15.Mai.2015 Lurer meg på om jeg virkelig har lagt egget denne gangen... Jeg leverte fra meg endel fronter og dører til en pensjonert snekker som skulle beise og lakke disse for meg. Jeg har selv lakket 10 strøk på innredningen i båten,men har ikke tid til og ta resten selv. Snekkeren fant ut at han ville ta en snarvei,og lakket kun 2 FEITE strøk. I og med at alle delene ligger,så var det ikke måte på hvor mye lakk han klarte og påføre. Problemet er at nå er det over en uke siden han var ferdig,og lakken er enda ikke hard,samt at den er full av snerk og krakkeleringer enkelte steder. Det som jeg lurer på er om lakken noensinne vil herde og bli hard,eller er det bare og begynne og fjerne det hele... Litt usikker på om det lar seg gjøre iom at det er beiset med mahognyrød farge...denne er vel lett for at blir veldig skjoldete når man begynner og slipe ned igjen.. Hva mener ekspertene? Det er hempel clasic varnish blank som er brukt Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
DieselDahl Svart 16.Mai.2015 Del på Facebook Svart 16.Mai.2015 Jeg vet ikke sikkert men går det an å prøve med en varmluftspistol? Å slipe uherdet lakk blir jo bare klin, og å begynne å vaske med tynner er vel ikke stort bedre. I verste fall må du skrape av lakken og begynne på nytt men da må den herde først. Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 16.Mai.2015 Del på Facebook Svart 16.Mai.2015 Ajaj... den berømte snarveien.... Det nok bare å begynne skrapingen, og det burde gå lett her. Når alt er skrapet av lar du det tørke til dagen etter og går over med skraping en gang til om nødvendig, du varmer opp lakken med en varmluftpistol, da er det som å skrape smør. Bruker du en is-skrape i plast burde det gå bra med beisen. Så er det jo bare å starte på nytt med lakking. 10 lag med lakk = 10 dager Sitér dette innlegget Link to post
millisivert Svart 16.Mai.2015 Del på Facebook Svart 16.Mai.2015 Har du tid og plass vil det nok herde med tiden... Tok samme snarvei en gang i tiden, og det lot seg redde inn ved å la lakken herde i en 2-3 uker i en glassveranda/vinterhage (som lett passerte 50oC på gode soldager) og så pusse ned ujevnheter og avslutte med ett normalt strøk på toppen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.