Dagisen Startet 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2015 Hallo! Ute på vannet idag så gikk girstaget av. Har fått satt det sammen igjen, men er usikker på justeringen slik at motoren girer som den skal. Er det noen i Akershus/Oslo (selv bor jeg i Lillestrøm) som kanskje kunne vært behjelpelig med å justere dette? Kan isåfall varte med godt selskap, fiskeskrøner, betaling og litt giveaways innenfor gjeddefiske :) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Hvor ligger båten hen? Og hvilken type motor? Er ofte i båten i havna på Oksenøya, så om du er i nærheten hadde bare vært hyggelig å tatt en kikk :-) Enkelt forklart kan du koble av vaieren på motoren, sørge for at girspak på kontrollboksen står helt null og det samme med girarmen på motoren. Da skal vaieren kunne kobles rett på uten å dra noe i hverken vaier eller girvelgeren :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Dagisen Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 (redigert) Takk for svar :) Båten står på henger hjemme i Lillestrøm,da jeg frakter den mye rundt pga sportsfiske. Er ikke vaieren som er løs, men selve bolten som holder girstaget på stammen sammen. Virker som leverandør har vært rask med montering siden øverste mutter mangler. Noe som da har fått messingdelen til å skru seg av, tror jeg. Har fått det sammen, men nå må nok staget justeres på nytt så den girer riktig Redigert 15.Mai.2015 av Dagisen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.