Jump to content

Skal overhalt motor ha innkjøring? 30hk yamaha 3syl

JoachimogMalene

Recommended Posts

Vær nøye med olje som det står over her - om du har autolube (noe jeg regner med) så er det mange som sier en liten kork ekstra olje rett i bensinen, men vet

vel egentlig ikke hvor mye dette har og si. Det gjør iallfall ingen skade!

Ellers er det bare å holde deg unna full gass, ikke noe heftig opprusing av motor osv så skal det nok gå veldig fint  :yesnod:

På Mercury Verado står det i manualen full gass minst et min hver 10 minutt i innkjøringsperioden. Dette for at stempelringer skal sette seg. Unngå lengre perioder med samme fart, over 4500 rpm.

Så med andre ord, ganske normalt bruk, men unngå dorging.

Skal ikke garantere for din motor, men nevnte prosedyre går igjen for mange motor produsenter.

Vær forsiktig.  Jeg skar en nyoverhalt motor en gang  Med tungt svinghjul nappet den av råden og slo hull i blokka.  Årsaken var at den var litt trang, muligens for store stempelringer, og gikk varm etter mange timers jevn gange, til slutt gikk det galt.  Man lærer som kjent av egne feil, men noen lærdommer er dyrere enn andre....... Jeg kjøpte ny motor og satt inn og skrudde aldri opp den gamle for å dobbeltsjekke klaringen i stempelringene for det hadde uansett bare akademisk interesse siden motoren var skrap.

Vær forsiktig. Jeg skar en nyoverhalt motor en gang Med tungt svinghjul nappet den av råden og slo hull i blokka. Årsaken var at den var litt trang, muligens for store stempelringer, og gikk varm etter mange timers jevn gange, til slutt gikk det galt. Man lærer som kjent av egne feil, men noen lærdommer er dyrere enn andre....... Jeg kjøpte ny motor og satt inn og skrudde aldri opp den gamle for å dobbeltsjekke klaringen i stempelringene for det hadde uansett bare akademisk interesse siden motoren var skrap.

Hvis en ikke har kontrollerert at det er rett deler en putter I en motor, spiller det liten rolle hvordan man kjørerute den inn.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...