JoachimogMalene Startet 16.Mai.2015 Del på Facebook Startet 16.Mai.2015 Heisann. Har nylig fått overhalt min påhenger. Det er byttet to stempler, veiva og det som hører til dette..er det noe jeg bør tenke på når jeg nå skal begynne å bruke motor igjen. Tenker på om den skal kjøres inn på noen måte. Mvh Joachim Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
Lady B Svart 16.Mai.2015 Del på Facebook Svart 16.Mai.2015 Nye stempler skal alltid kjøres inn. Sitér dette innlegget Link to post
JoachimogMalene Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2015 Hvordan gjøres dette ? Bare å ta det pent og forsiktig? Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
danielell Svart 16.Mai.2015 Del på Facebook Svart 16.Mai.2015 la den bli god å varm før du belaster den, og pass på at den får nok olje. ikke full belastning over lang tid i begynnelsen så går det nok bra:) Sitér dette innlegget Link to post
Wesling70 Svart 16.Mai.2015 Del på Facebook Svart 16.Mai.2015 Vær nøye med olje som det står over her - om du har autolube (noe jeg regner med) så er det mange som sier en liten kork ekstra olje rett i bensinen, men vet vel egentlig ikke hvor mye dette har og si. Det gjør iallfall ingen skade! Ellers er det bare å holde deg unna full gass, ikke noe heftig opprusing av motor osv så skal det nok gå veldig fint Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 16.Mai.2015 Del på Facebook Svart 16.Mai.2015 På Mercury Verado står det i manualen full gass minst et min hver 10 minutt i innkjøringsperioden. Dette for at stempelringer skal sette seg. Unngå lengre perioder med samme fart, over 4500 rpm. Så med andre ord, ganske normalt bruk, men unngå dorging. Skal ikke garantere for din motor, men nevnte prosedyre går igjen for mange motor produsenter. Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 17.Mai.2015 Del på Facebook Svart 17.Mai.2015 Vær forsiktig. Jeg skar en nyoverhalt motor en gang Med tungt svinghjul nappet den av råden og slo hull i blokka. Årsaken var at den var litt trang, muligens for store stempelringer, og gikk varm etter mange timers jevn gange, til slutt gikk det galt. Man lærer som kjent av egne feil, men noen lærdommer er dyrere enn andre....... Jeg kjøpte ny motor og satt inn og skrudde aldri opp den gamle for å dobbeltsjekke klaringen i stempelringene for det hadde uansett bare akademisk interesse siden motoren var skrap. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 17.Mai.2015 Del på Facebook Svart 17.Mai.2015 Viktig å ikke kjøre for Rolig inn, så Sørlandet2 er inne på det viktigste. Stempelringene må få sin optimale anleggsflate. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 17.Mai.2015 Del på Facebook Svart 17.Mai.2015 Vær forsiktig. Jeg skar en nyoverhalt motor en gang Med tungt svinghjul nappet den av råden og slo hull i blokka. Årsaken var at den var litt trang, muligens for store stempelringer, og gikk varm etter mange timers jevn gange, til slutt gikk det galt. Man lærer som kjent av egne feil, men noen lærdommer er dyrere enn andre....... Jeg kjøpte ny motor og satt inn og skrudde aldri opp den gamle for å dobbeltsjekke klaringen i stempelringene for det hadde uansett bare akademisk interesse siden motoren var skrap.Hvis en ikke har kontrollerert at det er rett deler en putter I en motor, spiller det liten rolle hvordan man kjørerute den inn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.