nomen Startet 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2015 Jeg oppdaterte kartene på brikken som sitter i plotteren, via hjemmesiden til Garmin. Etter første turen i år viser plutselig kartplotteren feil hastighet. På turtall hvo jeg i fjor hadde 7-8 knop, har jeg iårt 10.11 knop. Ut Brevikstrømmen påstod den at farten var17 knop, mot 11-12 tidligere. Misforstå ikke, jeg hadde sett denne endringen av fart velkommen hvis den hadde vært reel, men i dette tilfellet er det nok noe i plotteren som er feil. Noen som har kjennskap til hva som kan være feil? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Mulligan Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 mph? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 (redigert) Mener bestemt at det står "knop" etter tallet, dessuten er avviket større en hva det hadde vært hvis så var tilfelle. Testet tallene i en omregningskalkulator og finner at en mph ligger ca 1 over knop. 8 knop =ca 9 mph o.s.v Redigert 16.Mai.2015 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Stjernen ! Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 (redigert) Ser ut som du ikke måler knop ! Mener man må gjøre om i instillinger etter oppdatering. Mener det var en her i forumet med samme problem for litt siden ! http://www.omregner.info/enheter.php?type=hastighet Redigert 16.Mai.2015 av Dioden ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Tja, nå er det to mot en, jeg skal ned å dobbeltsjekke i kveld hva den er innstilt på. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
LM 605 Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Enig med de andre. Hadde akkurat det samme på min Garmin 521. Er nok km/t som måles. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Tre mot en, ja ja, jeg håper Dere har rett, ingenting er bedre hvis det er så enkelt Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.