Robin Berg Startet 17.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2015 Ja nå er båtsesongen sånn smått i gang og jeg skal snart sette ut Stingen. Forrige sesong opplevde jeg med 4 voksne ombord at den var meget tung og få i plan, toppfarten er knappe 36 knop. Men turtall på maks husker jeg ikke for øyeblikket. Så til spørsmålet, hvis jeg kjøper en lettere propell så vil vel aksen bli bedre, men mister jeg toppfart? Er det andre her som har erfaring med denne båttypen? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2015 om propellen er så stor at du ikke får rett turtall, så vil oftest mindre stigning ikke gi mindre fart (lavere stigning kompenseres av at du får mer turtall) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.