ferskvannspiraten Startet 17.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2015 Etter et par mindre heldige forsøk (vswr nær 30... ) på å lodde VHF kontakter på den nye antennekabelen min - sannsynligvis med kaldlodding som resultat med min 40W loddebolt - har har jeg kommet til at det må mer kyndige folk på banen. Er det noen som vet om noen i Bergensområdet som utfører slikt? Jobben må gjøres ombord i båten (ligger hos Bergen seilforening på Hjellestad), da kabelen er trukket og festet, og dertil er mulighetene for å lage store nok hull til å trekke PL259 kontakter er heller små pr i dag. For å gjøre det hele litt verre haster det dessuten - planen er å seile båten herfra Torsdag 21 mai - etter det har jeg ikke båtplass her lenger. Men det avhenger av at jeg får fikset disse kontaktene - ikke tale om at jeg seiler herfra til østlandet uten fungerende VHF og AIS. Noen som kan hjelpe eller peke meg i riktig retning? Sitér dette innlegget Ei lenger Ferskvannspiraten -tilbake på de salte bølger Link to post
176-671 Svart 17.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2015 F.eks. http://www.la1b.no/ Og skaff for himmelens skyld noen plugger av god kvalitet. Amphenol har en fin produktserie som inkluderer PL-259, som du trolig er ute etter. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Chris284 Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 40 w er mer enn nok til å lodde de pluggene. Sørg for at ledningene (kordellene) er fortinnet før du begynner å lodde de på, da unngår du kaldloddinger. Varm godt på godset der jord eller skjerm ledningen skal på, så får du bra kontakt med loddetinnet. La tinnet flyte litt ut før du fjerner loddebolten og avkjøler loddestedet. . Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
.Snorre Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Jeg kan Gjøre et forsøk på å lodde pluggen for deg. Er tilgjengelig på ettermiddagen/kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.