Andrine II Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 (redigert) Gikk på kartet på Finn der kom posisjonen min opp med en gang. Som skrevet tidligere så virker kartet/gps på land, men når jeg setter meg i båten å trykker¨på pila nederst i høyre hjørnet går pila tilbake til der vi bor. Redigert 20.Mai.2015 av Andrine II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Får du korrekt GPS-posisjon i andre programmer enn Navionics når du sitter i båten? Og når du sier "setter deg i båten" - mener du da nede under dekk eller oppe i friluft? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
sap_2000 Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 (redigert) Ikke lett å hvite om hva som funket/ ikke funket og hvor du var når det funket. ....eller ikke Inni båten, utenfor båten, hjemme, hva slags båt og "hvor mye inne" osv. Som du ble spurt om tidligere: Når du er båten og GPS posisjonen på Navioincs er feil, ta da (uten å gå noe sted) og åpne Apples kart-app "kart/maps" og se om posisjonen er like feil der eller ikke og rapporter tilbake. Redigert 20.Mai.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
kristfal Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Hallo, mye bra hjelp her! Jobber med sjøkartapper selv. Tror første sjekken å gjøre er som Popeye70 foreslår: Se om du har luke for SIM-kort på siden av iPaden. Hvis du ikke har det, så har du heller ikke GPS. For å få nøyaktig posisjon i kartapper må du da kjøpe en ekstern GPS-mottaker for iPaden din. Hvis du har GPS på nettbrettet, kan det være mange grunner til at nøyaktigheten ikke er god. Har du lyst til å komme i bunns av dette, så kan jeg sjekke om GPSen din funker som den skal. Det du trenger å gjøre er å laste ned Embark (Er en sjøkartapp, litt lik Navionics, men er gratis). Send meg en PM her etter at du har gjort det, så kan vi hjelpe deg å lese ut nøyaktigheten til GPS-signalet ditt. Hvis du surfer her på nettbrettet ditt, trykk på denne linken, så havner du på rett sted i AppStore, ellers kan du søke på 'Embark sjøkart' i AppStore. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.