heluf Startet 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2015 Hei. Jeg har en Oceanmaster 620 DC. På denne er vindskjermen veldig matt og sikten er dårlig. Jeg har forsøkt å rengjøre med JIF uten at dette hjalp nevneverdig. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få tilbake sikten? Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Er det plast eller glass? På plast ville jeg prøvd Meguiars PlastX etter grundig vask, på glass skal det være nok med en lett syrevask (eddik) eller litt sitrusrens. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
k1mbo Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Eg brukte Autoglym Fast glass på vindskjermen min, ble kanonbra reslutat. Sitér dette innlegget Link to post
heluf Svart 18.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Eg brukte Autoglym Fast glass på vindskjermen min, ble kanonbra reslutat. Mener jeg har plast. Men må dobbelsjekke. Ble Autoglym Fast glass brukt på glass eller plast? Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Den er beregnet på begge deler. Men er ruten slitt pga småriper vil det ikke hjelpe. Men det har fått vekk alt av belegg eg hadde på rutene, og finishen ble veldig bra hos meg! ( https://bilpleiekongen.no/produkt/autoglym-fastglass-500-ml/ ) Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 (redigert) Autosol på plast (test på en bit først, plasten må være hard kvalitet) Sliper og blir blank og lekker! Redigert 18.Mai.2015 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
heluf Svart 19.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Er det plast eller glass? På plast ville jeg prøvd Meguiars PlastX etter grundig vask, på glass skal det være nok med en lett syrevask (eddik) eller litt sitrusrens. Kjøpte PlasX idag. Skal forsøke den og dele erfaringen. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Jeg brukte Autosol med maskin i fjor, riper og matthet ble borte, og la voks etterpå. Fortsatt bra i år. TA Sitér dette innlegget Link to post
draomc Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 http://www.aircraftspruce.com/catalog/cspages/scratchoff.php?clickkey=260536 Sitér dette innlegget Link to post
draomc Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 http://www.aircraftspruce.com/catalog/cspages/scratchoff.php?clickkey=260536 Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Autosol på plast (test på en bit først, plasten må være hard kvalitet) Sliper og blir blank og lekker! Jeg brukte Autosol med maskin i fjor, riper og matthet ble borte, og la voks etterpå. Fortsatt bra i år. TA Er det denne? Sitér dette innlegget Link to post
Selco14 Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 (redigert) Hallo, jeg har en Selco fra 60tallet hvor vindskjermen er veldig solbleika, slik at det egentlig ikke går ann å se igjnnom den... noen som har forslag til hva man kan bruke? og hvor man får tak i det? file:///C:/Users/Torstein%20Gravdal/Downloads/DSC_0015%202.JPG Redigert 19.Mai.2015 av Kaptein Jack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Ja, som kjetillunde har tatt bilde av fungerer meget bra! Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Jeg har også vindskjerm av plast som er ekstremt ripete og krakellert. Ripefjerner og rubbing hjelper ikke. Kan den eventuelt våtslipes? Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Våtsliping er grov rubbing...så det kan jo prøves. Alternativene er jo å la det være ugjennomsiktig... TA Sitér dette innlegget Link to post
heluf Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 (redigert) Forsøkte Meguiars PlastX idag. Gnidde godt inn med bommulsklut og polerte med microfiberklut. Sliten i armen men ruten ble mye bedre. Kjøpte denne på Bixtra Redigert 20.Mai.2015 av heluf (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Ja, som kjetillunde har tatt bilde av fungerer meget bra! Så det blir ikke bare mer riper i plasten med Autosol altså? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.