Lingefan Startet 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2015 (redigert) Hvordan skal de måle dette? De fleste kjører ikke så mye over 30 knop uansett. Men det er fjollete med 30-knops begrensning all over. De bør heller ha det noen steder der det er smalt eller viktig. Måling fra båt er vel uansett ikke rettskraftig? Og det er vanskelig å se om noen kjører i 30 eller 40. Personlig kommer jeg nok ikke til å endre på noe, men der det er 5 knop respekterer jeg det alltid. Det er litt for ofte jeg møter båter i plan i smaleste delen av Kreppa. Det er jo litt på kanten synes jeg, selv på tidlige årstider. Hva synes dere? http://www.kv.no/Fra_mandag_blir_det_maks_30_knop_i_skj_rg_rden-5-63-13211.html Redigert 19.Mai.2015 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
KAT Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Hva fartsgrensen er i Kragerø har jeg inntrykk av at 90 % av de som ferdes der gir blaffen i. Spesielt i nærheten av havnebassenget speeder folk opp i maks for å komme forbi den båten som er foran osb. osb. osb. for å prøve å stjele den båtplassen som det nesten ikke finnes noen av. Folk kjører som gale, og da mener jeg GALE. De tar ingen hensyn til f.eks. slep eller fortøyde båter. Det er nærmest lovløse og anarkistiske tilstander der. Vi, og mange jeg kjenner, har bestemt seg for går aldri inn dit hvis ikke det står om liv, nesten ikke da heller. Dette er allment kjent blant båtfolk og jeg synes det er rart at ikke kommunen/myndighetene tar grep og håndhever reglene. Men ute i skjærgården der kan vi være :-) Sitér dette innlegget Link to post
Janda Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Ja jeg er svært enig med KAT. Vi harvært i Kragerø noen få ganger og hver gang forlatt plassen fordi det er et helvete med full speed og bråk av båter i havnen og rundt i havnebassenget. Det eneste som lokker er kjøttforetningen og pølsene de selger der. Men jeg er nok temmelig sikker på at vi ikke lar oss lokke av pølsene flere ganger. Det skal utføres drastiske grep for å stoppe villmannskjøringen før vi setter kursen mot Kragerø flere ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Pølsene fra Brubakken kan kjøpes på Holmensenteret i Asker som jeg kan sykle til så jeg slipper å dra inn til byen Kragerø hvilket jeg heller ikke har gjort, eller ønsket, på mange år! En gang i ungdommen var det en meget sjarmerende by å dra inn til med båt, men begynner å bli en del år siden! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.