baatsman Startet 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2015 Har fått installert hekkthrustler og i den forbindelse ble den og baugthrustler prøve-kjørt på land. Funket fint bak, men foran knakk propellbladene og motor sluttet og fungere. Kun veldig kort test. I den forbindelse ønskes skjema for feilsøking. Noen som har det? Hvis ikke kom gjerne med løsningen på hva som kan være feil :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Hulda Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Overspeed kan føre til at kommutatoren eller loddingene til denne løsner. Kan ikke tenke meg noe annet som kan gå feil. Ta først en visuell inspeksjon. Tror det er best å ta motoren ut av båten. Hvis du leser på tråden til 'Hulda' så har jeg beskrevet en del saker der i forbindelse med service på samme/tilsvarende motor. Jeg har ikke feilsøkingsskjema, men hadde en lang prat med 'service' hos Sleipner. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 19.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 (redigert) Da for jeg spole meg tilbake i tråden som jeg følger :) jeg tenkte kanskje att rele hadde hengt seg eller noe. Er dette noe en for skiftet selv eller måtte du sende inn motor. Redigert 19.Mai.2015 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Hulda Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Spol tilbake og se om du har samme relè som meg, enkelt å bytte selv. Verre om du har kverket rotoren. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 19.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Håper på det enkle, men frykter det verste. Men båten ligger nå 8 mil unna og jeg har selvfølgelig ikke tatt bilder. Men regner med det er likt. Mener de startet med isolert i 2005/6. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Elise Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 http://sleipner.no/media/frontend_media/pdf/current_manuals/SE80-100-130.pdf Ligger på Sleipner sin side.. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 19.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Tenkte på litt mer på feilsøkingsskjema, og mulig slitedeler. Har lastet ned det skjema :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
guddal Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Jeg har sp75/sp95 manualen. Får ikke til å legge den inn i svaret her. Noen som vet? Evt kan jeg maile den til deg, om du sender meg mail adr på pm! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Guddal , jeg har vanlig manual. Men tenkte att det finnes kanskje noen som har ett feilsøkingsskjema med punkter for testing. En slik EL motor kan ikke være rocket sience, og det bør være mulig og finne feilen :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.