Jump to content

skvulpekammer i dieseltank?

Robin løvli

Recommended Posts

Hei Robin og velkommen til baatplassen.

Det finnes skvalpeskott i noen dieseltanker, men mange har det ikke.

Hensikten er først og fremst, som navnet indikerer, at vesken i tanken skvalper mindre.

Skottene er innvendige vegger med opninger som tillater dieselen å renne gjennom.

Når du sier kammer er jeg usikker på hva du mener, endel tanker har et lavpunkt hvor uttaket eller stigerøret til motoren tar diesel fra.

Jeg har ikke sett tanker med et kammer som du etterspør.

I tilfelle du har et lavpunkt vil det normalt også være en mulighet for å drenere vann der.

Men svært mange tanker er bare en boks uten et slikt lavpunkt og uten skvalpeskott.

takk

https://baatplassen.no/bildearkiv/58/58467/2.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/58/58467/3.jpg

Det er det røret som går ned med bøy som er inntak og retur er øverst. 

Var et sant helvete å få ut tanken. Har gitt opp flere ganger men dama begynte å bli lei den provisoriske løsningen etter 2 år med dieselfylling under vasken.

Ville være 100% sikker at alt er i skjønneste orden når jeg setter den inn igjen.

Hei.

Tappingen i bunnen av tanken din ser ut for å ligge like høyt som sugerøret.

Betyr at det kan stå vann helt opp til sugerøret som kommer inn i røret i dårlig vær.

Ville lagt et rør fra toppen av tanken og til etpar millimeter over det punktet som er lavest når tanken er montert. Da kan du når som helst pumpe ut en liten skvett for å være sikker på at det ikke er vann der.

Slangen og pumpebelgen på den midlertidige løsningen din er fin til dette bruket.

Mons

Hei.

Bruker båten mye også i dårlig vær, Var i dårlig vær grumset i tanken løsna og tetta slangen, typisk.

Er det ikke like greit å sette en vinkel på tappinga som går helt ned til laveste punkt?. Er ikke mulig å komme til oversiden av tanken etter montering. 

Hvis du får tappingen helt ned og tappingen er lett å komme til er det bra.

Et rør slik jeg beskrev kan forlenges slik at pumpen og utløpet sitter en helt annen plass. Poenget er bare å få ut det som ligger aller nederst i tanken på en lettvint måte slik at du kan ta ut en halv desiliter nokså ofte for kontrollens skyld.

Mons

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...