Karl Martin røed Startet 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2015 Hei jeg har desverre hatt en rekke problemer med en perkins 4.108 , det som er det siste er at drevet som driver diesel pumpa hadde løsnet . samt at aksel som driver impeller hadde knekt , vet ikke i hvilken rekke følge . Dette skylles nok en varmskjæring ,topp har vært av ,blitt planet og montert. Jeg har brukt et firma på deler av jobben . De sa at motoren var fin igjen etter at den endelig fikk diesel,etter at jeg først hadde overhalt diesel pumpa , jeg stolte ikke helt på forklaringen og skudde derfor av register deksel , der fant jeg skruer skiver og delen fra pumpehuset som mekaninkeren sa han hadde fått ut sammen med drevet . Motor startet og gikk uten ulyder med delene i dekslet . Jeg har bestillt nytt deksel fra england og fått sveiset akselen som var brukket . Spømålet er ? er det stor sjanse for at mye spon evnt løse deler har kommet inn i motor bunnpanne og kan skjære motoren ? En sier at motor må ut og sjekkes , en annen sier at det er lite sannsynlig at det har kommet store deler inn og at evnt spon vil tiltrekkes av en magnetisk tappeplugg. Jeg har kostet på motor alt for mye i utgpkt , skal selge båten i løpet av et år og har mest lyst til å skru det sammen og la den gå lenge på tomgang for å se om det går eller ikke . Og ta ut motor er mest sannsynlig ikke aktuellt . Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 En kraftig magnet utvendig på oljefilteret er bra. Tappeplugg med magnet er også bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.