Ricwan Startet 21.Mai.2015 Del på Facebook Startet 21.Mai.2015 Hei Jeg skal nå bytte ut de gamle MD32 motorene i min Storø 34 (mahognyskrog) med TAMD40B motorer. Jeg lurer på hvilke propeller jeg burde bruke med de nye motorene. Hvis noen har erfaring med denne installasjonen, så tar jeg gjerne imot tips. Har noen tall på fart, turtall, forbruk etc. så hadde det også vært fint. Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 21.Mai.2015 Del på Facebook Svart 21.Mai.2015 For å beregne prop størrelse trengs det mye data; utvekslingsforhold på gear, lengde på båt i vannlinje etc og ikke minst max turtall i drift, 3600 for TAMD40b, max 3200 over lengre tid... Ta kontakt med http://www.winracepropellers.no/for beregning. De traff på 1. forsøk når jeg byttet til TAMD40b i min båt. Sitér dette innlegget Link to post
Ricwan Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2015 Det vet jeg, men det kunne jo være noen med samme båt og TAMD40B motorer som kunne ha bidratt med denne informasjonen. Ellers ser jeg at hjemmesiden til winrace er nede for øyeblikket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.