Jump to content

Bygge om Nordkapp 17HT til utenbordsmotor

Lorenxxxzo

Recommended Posts

Hei

Vurderer å kjøpe meg en Nordkapp 17 HT med innenbordsmotor og bygge om til utenbords motor. Jeg er kun 17 år, fyller 18 i år. 

Lurer på om dere kan si noe om hvor mye det koster? Og hvordan det skal gjøres? Noe spesielt jeg må tenke på?

Regner med at jeg da må kutte litt i baugen og kanskje forsterke den litt. Er det da bare å bruke noe vannfast materiale (typ. vannfast kryssfiner)? Og deretter kline på med 1 lag med glassfiber? Eller trengs det mange lag med glassfiber? 

Ca pris?

Og når man skal støpe med glassfiber, så smører man overflaten med polyester(med 1,5% ca herder) på først, deretter legger man på duk og enda mere polyester(metall rulle). Hvor mange lag med glassfiber er vanlig?

Dette er et prosjekt som ikke skal bli ferdig på en uke, skal ha det så jeg har noe å drive med i et år eller to

mange bra tråder her inne på slik ombygging, om du bruker søkefeltet oppe til høyre så bør du finne mange gode tråder med bilder og beskrivelser.   Start feks å søk på glassfiber eller ombygging

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Har prøvd å søke litt. Men sliter med å finne tråder der det er godt forklart og med gode bilder. 

Støping har jeg forstått at man vasker - har på slipemiddel og gelocoat - har på duk - har på polyester - har på duk - har på polyester/duk til ønsket tykkelse - gelecoat/topcoat?

Og funker oljet combi kryssfiner dersom den er 'surrounded' i glassfiber?

Jeg sliter litt med båtvalg.

Jeg har lyst på en båt som skal være stor. Eller hvertall virke stor.

Jeg vil ha en båt som jeg har muligheten til å sitte tørt, helst under hardtop.

Utenbordsmotor er et must, jeg er bare 17 år og kan ikke all verden om motorer.

Ligge godt i vannet, må være mulig å kunne klatre opp på sidene uten at den kantrer

Har også sett litt på en draco? Kan det være noe?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...