Heincken Startet 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2015 Har en god gammel Yanmar 4HJ motor som har en antydning blåskjær i eksosen. Vet det kan være flere årsaker til dette som ventiler, stempelringer som gir feil forbrenning av olje. Er det noen som har erfaring med preparater som System-Virkestoff Diesel, som det står skal: Moderne multiflex konsentrat for alle diesel og biodiesel blandinger. Renser og smører hele drivstoffsystemet. Produktet forbedrer tennpunktet ved å øke cetantallet, hindrer oksidasjon og avleiringer http://www.yanmardeler.no/produkt/tunap/batprodukter/system-virkestoff-diesel Sitér dette innlegget Mvh. B. Heiko Heincken Link to post
Shaggylaggy Svart 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 Bruker hele tunap sin produktserie på bil motorer, og disse virker helt knall! Servicekonsentratet er ment for å brukes jevnlig, og har god effekt. Har blandt annet fått fart i dieselmålere som har gått tregt/hengt litt med denne. Vi bruker også en sterkere væske som vi kobler til innsprøytings anlegget (sløyfer dieseltank), og der kan vi sitte med diagnoseapparat og se at dysekompensasjons tiden reduseres betraktelig. Bruker selv diesel servicekonsentrat på snekka mi i ny og ne (mener det er 983 jeg bruker da)Tunap selger også lagringskonsentrat til diesel, som skal forhindre dieseldyr etc. (nå hørtes jeg kansje ut som en selger fra tunap, men det er jeg ikke...) Sitér dette innlegget Link to post
Shaggylaggy Svart 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 Har forresten veldig gode erfaringer med innvendig motorrens fra tunap også. Denne renser oljekanalene godt, og løsner også stempelringer dersom de har satt seg pga. sot/koksing... Men er det en gammel motor, skal man være litt forsiktig med å bruke denne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.