Jump to content

Edit History

sap_2000

sap_2000

Båten kom glidende inn i havna i skumringen i går kveld.

Inn mot dieslbrygga mellom A og B piren er det passe trangt for en 50 foter vil de fleste si. 

I veldig slow motion ble den den turnet rundt 270 grader med én meters klaring alle veier før den endte opp paralellt med brygga  og kom inn sidelengs så sakte de siste 50 cm at jeg stoppet den siste bevegelsen før fenderene touchet brygga med 2 fingre :thumbsup:

Det var noe majestetisk med det hele, og jeg ble stående å nyte synet av en stor vakker båt som ble manøvrert med cm presisjon av en (ex)eier som kjenner båten sin like godt som sin egen bukselomme.

etter at den var fulltanket kjørte han de siste meterne rundt til mellom b og c der 47'en ligger innerst, og igjen ble jeg bare stående å nyte synet og manøvreringen.

Han var helt blank i øynene stakkar. Var lett å se at det var tungt at dette var siste kveld med en fantastisk båt han har vært veldig glad i. 

Alle turene, alle timene, alle de trange havnene vi har vært inne i, sa han. Den har aldri tullet med meg, og har oppført seg eksemplarisk hver eneste gang siden han hentet den ny i 2008. Den har gått noen timer også da den har blitt brukt til å kjøre gjester på si.

og en mer strøken båt skal man lete lenge etter, og det på tross av at det har vært mange hundre forskjellige mennesker ombord opp gjennom årene. Ikke et hakk noe sted i høyglanstreet, ikke en skrukk eller flekk i sofaene, ikke en flekk i motorrommet eller en dråpe i kjøsvinet etc.  Årsaken er en pedantisk eier som har elsket båten sin og tatt vare på den hver dag fra dag 1. 

Jeg kommer også til å savne denne båten.  Har sittet bak roret på den endel timer de siste årene jeg også.

Ble nesten klokka 1 før vi var ferdig med å prate å gå gjennom det jeg trengte å vite. Var utrolig hyggelig.  Jeg skal ta godt vare på den på veien mot Bergen.  

Den nye eieren som på Vestlandet er en heldig mann må jeg si :yesnod:

Drar i ettermiddag etter jeg er ferdig med noen plikter. Båten heter Carsima og har klasse B AIS.  Ligger PT på Oksenøya i Bærum. 

@Tom Rør med på denne gangen er en god kjenning, men det vet du vel allerede :wink:

IMG_5290.JPG

IMG_5294.JPG

IMG_5296.JPG

IMG_5297.JPG

sap_2000

sap_2000

Båten kom glidende inn i havna i skumringen i går kveld.

Inn mot dieslbrygga mellom A og B piren er det passe trangt for en 50 foter vil de fleste si. 

I veldig slow motion ble den den turnet rundt 270 grader med én meters klaring alle veier før den endte opp paralellt med brygga  og kom inn sidelengs så sakte de siste 50 cm at jeg stoppet den siste bevegelsen før fenderene touchet brygga med 2 fingre :thumbsup:

Det var noe majestetisk med det hele, og jeg ble stående å nyte synet av en stor vakker båt som ble manøvrert med cm presisjon av en (ex)eier som kjenner båten sin like godt som sin egen bukselomme.

etter at den var fulltanket kjørte han de siste meterne rundt til mellom b og c der 47'en ligger innerst, og igjen ble jeg bare stående å nyte synet og manøvreringen.

Han var helt blank i øynene stakkar. Var lett å se at det var tungt at dette var siste kveld med en fantastisk båt han har vært veldig glad i. 

Alle turene, alle timene, alle de trange havnene vi har vært inne i, sa han. Den har aldri tullet med meg, og har oppført seg eksemplarisk hver eneste gang siden han hentet den ny i 2008. Den har gått noen timer også da den har blitt brukt til å kjøre gjester på si.

og en mer strøken båt skal man lete lenge etter, og det på tross av at det har vært mange hundre forskjellige mennesker ombord opp gjennom årene. Ikke et hakk noe sted i høyglanstreet, ikke en skrukk eller flekk i sofaene.  Årsaken er en pedantisk eier som har elsket båten sin og tatt vare på den hver dag fra dag 1. 

Jeg kommer også til å savne denne båten.  Har sittet bak roret på den endel timer de siste årene jeg også.

Ble nesten klokka 1 før vi var ferdig med å prate å gå gjennom det jeg trengte å vite. Var utrolig hyggelig.  Jeg skal ta godt vare på den på veien mot Bergen.  

Den nye eieren som på Vestlandet er en heldig mann må jeg si :yesnod:

Drar i ettermiddag etter jeg er ferdig med noen plikter. Båten heter Karsima og har klasse B AIS.  Ligger PT på Oksenøya i Bærum. 

IMG_5290.JPG

IMG_5294.JPG

IMG_5296.JPG

IMG_5297.JPG

• Create New...