Jump to content

Edit History

sap_2000

sap_2000

Ingen dramatikk på det siste stykket fra Borgen og inn @Jangul :smiley: bare vært litt knapt med tid i etterkant.  

 

Lot hun strekke på beina på slutten. 33,5 kn på ferdig innflyttet båt på 35+ tonn båt som har ligget over 1 år i sjøen er ikke galt.  Under prøvekjøringen for et par uker siden når vi kom opp med sealinen gjorde hun 34,4 med nesten tomme tanker.  

 

Ser det har vært endel spørsmål underveis som jeg ikke har rukket svare på.  Skal lese gjennom og svare om et par dager, men kan ta det på siste siden nå.  

 

@Onkel Lars 

 

Takk for hyggelige ord.  Jo, føler meg heldig som får være med på dette og utrolig takknemlig for tilliten jeg blir gitt ved å få lov til å ratte disse skutene gjennom skjærgården da jeg garantert aldri vil kunne eie noe i denne klassen med mindre Hamar ringer noen ganger på rad.

-Og hadde de ringt, så hadde det nok ikke blitt noe så stort.  

 

Kjøring og manøvrering er null stress. Akslingbåter blir bare bedre og bedre jo større og tyngre de er,  men om man er alene som jeg ofte er blir der for mye løping, vindfang og vekt å håndtere med muskelkraft etter man har gått fra styreposisjon.  Dvs det går fint i rolig vær, og man trenger godt med hjelpemidler i form av fjernkontroll på thrustere, kameraer på sidene og akter da man ser lite annet enn baugen og sb side gjennom døra ved posisjonen nede. 

 

Snekret kjapt sammen snuttene og noen bilder fra Røvær i går kveld.  Link kommer snart.  

 

I og med at videoen viser litt folk og gloser vi ikke lærte på søndagsskolen setter jeg pris på at den ikke deles utenfor BP.  

 

Video, ja.  Tar endel Snapchat på turene, men er ikke lett å delt de med andre utenfor kontaktlista.   

skulle vært mulig å laste opp videoer på BP eller  tagge f.eks båtplassen.  YouTube blir for omstendelig underveis.  Noen som har forslag til måter å kjapt dele snutter med Snapchat eller kanskje insta underveis?

 

@Zitt litt spenning må man ha, men tar aldri noen sjanser eller prøver på noe jeg er i minste tvil om går.  Dette var en kompistur og gutta ville se litt flott skjærgård og fine steder på veien.  Begge deler finnes i rikelige mengder langs den unike kysten vår.  Blir like lamslått hver gang jeg ser disse perlene og går aldri lei ?

 

 

@pacuare.  takker ? 

Ang bølger og stor planende båt så er det å ta hensyn som gjelder. Folk, dyr, eiendom og natur skal ikke forulempes når jeg sitter bak spakene.  De fleste nm man kjører på en slik tur er utaskjærs eller i områder uten brygger, havner, andre båter etc.  

 

Men i lederne kan man jo møte på noen og da er det enten å slakke ned (helt ned) noen sekunder, holde god avstand, gå ut i en vinkel i riktig øyeblikk. Eller ta et annet spor på andre siden av øyer og skjer om mulig.  Og det gjorde jeg sikkert 100 ganger på turen.   Også steder hvor man ikke kan forvente det.

 

mange muligheter.   Koster så lite å ta en omvei eller dra ned noen øyeblikk.    Har jo depl båt selv og oppvokst i båt så vet godt hvor ubehagelig det blir når folk ikke tenker eller tar hensyn.  

 

Forøvrig synes jeg ikke denne båten var ille på sjø i de riktige hastighetene.  Er ikke alltid proporsjonalt med størrelsen, men mer hvor tungt/ dypt de går i vannet.  Denne båten er bred og har mye bæring så den kommer seg opp på rundt 20 kn.  Tror nord Star 47'en på 15-16 tonn ikke lager noe mindre sjø pga smalere skrog som gjør at den går tyngre før man når 26-27 knop. Balticer er jo kjent for mye sjø av de samme grunner. 

 

@tilplan  takk for sist ?

 

Nei, denne rederen er absolutt ingen passasjer.  Har nok kjørt mer båt eller "gin palace (engelsk flybridgebåt) enn de fleste.  Forrige båten gikk endel i charter og da skal folk ofte plukkes opp og leveres på de merkeligste trange og grunne steder hvor det ikke er tiltenkt at en 50 foter skal være. Får stålkontroll på båten sin etterhvert om man gjør dette endel (trening). 

 

Eier er en kammerat av meg og jeg var vel mer med på hyggetur og som kjentmann hvor det da var naturlig at jeg tok spakene (og ansvaret :giggle:) på endel av de trange stedene.

IMG_2110.JPG

IMG_2112.JPG

IMG_2113.JPG

IMG_2114.JPG

IMG_2115.JPG

IMG_2116.JPG

IMG_2117.JPG

IMG_2121.JPG

sap_2000

sap_2000

Ingen dramatikk på det siste stykket fra Borgen og inn @Jangul :smiley: bare vært litt knapt med tid i etterkant.  

 

Lot hun strekke på beina på slutten. 33,5 kn på ferdig innflyttet båt på 35+ tonn båt som har ligget over 1 år i sjøen er ikke galt.  Under prøvekjøringen for et par uker siden når vi kom opp med sealinen gjorde hun 34,4 med nesten tomme tanker.  

 

Ser det har vært endel spørsmål underveis som jeg ikke har rukket svare på.  Skal lese gjennom og svare om et par dager, men kan ta det på siste siden nå.  

 

@Onkel Lars 

 

Takk for hyggelige ord.  Jo, føler meg heldig som får være med på dette og utrolig takknemlig for tilliten jeg blir gitt ved å få lov til å ratte disse skutene gjennom skjærgården da jeg garantert aldri vil kunne eie noe i denne klassen med mindre Hamar ringer noen ganger på rad.

-Og hadde de ringt, så hadde det nok ikke blitt noe så stort.  

 

Kjøring og manøvrering er null stress. Akslingbåter blir bare bedre og bedre jo større og tyngre de er,  men om man er alene som jeg ofte er blir der for mye løping, vindfang og vekt å håndtere med muskelkraft etter man har gått fra styreposisjon.  Dvs det går fint i rolig vær, og man trenger godt med hjelpemidler i form av fjernkontroll på thrustere, kameraer på sidene og akter da man ser lite annet enn baugen og sb side gjennom døra ved posisjonen nede. 

 

Snekret kjapt sammen snuttene og noen bilder fra Røvær i går kveld.  Link kommer snart.  

 

I og med at videoen viser litt folk og gloser vi ikke lærte på søndagsskolen setter jeg pris på at den ikke deles utenfor BP.  

 

Video, ja.  Tar endel Snapchat på turene, men er ikke lett å delt de med andre utenfor kontaktlista.   

skulle vært mulig å laste opp videoer på BP eller  tagge f.eks båtplassen.  YouTube blir for omstendelig underveis.  Noen som har forslag til måter å kjapt dele snutter med Snapchat eller kanskje insta underveis?

 

@Zitt litt spenning må man ha, men tar aldri noen sjanser eller prøver på noe jeg er i minste tvil om går.  Dette var en kompistur og gutta ville se litt flott skjærgård og fine steder på veien.  Begge deler finnes i rikelige mengder langs den unike kysten vår.  Blir like lamslått hver gang jeg ser disse perlene og går aldri lei ?

 

 

@pacuare.  takker ? 

Ang bølger og stor planende båt så er det å ta hensyn som gjelder. Folk, dyr, eiendom og natur skal ikke forulempes når jeg sitter bak spakene.  De fleste nm man kjører på en slik tur er utaskjærs eller i områder uten brygger, havner, andre båter etc.  

 

Men i lederne kan man jo møte på noen og da er det enten å slakke ned (helt ned) noen sekunder, holde god avstand, gå ut i en vinkel i riktig øyeblikk. Eller ta et annet spor på andre siden av øyer og skjer om mulig.  Og det gjorde jeg sikkert 100 ganger på turen.   Også steder hvor man ikke kan forvente det.

 

mange muligheter.   Koster så lite å ta en omvei eller dra ned noen øyeblikk.    Har jo depl båt selv og oppvokst i båt så vet godt hvor ubehagelig det blir når folk ikke tenker eller tar hensyn.  

 

@tilplan  takk for sist ?

 

Nei, denne rederen er absolutt ingen passasjer.  Har nok kjørt mer båt eller "gin palace (engelsk flybridgebåt) enn de fleste.  Forrige båten gikk endel i charter og da skal folk ofte plukkes opp og leveres på de merkeligste trange og grunne steder hvor det ikke er tiltenkt at en 50 foter skal være. Får stålkontroll på båten sin etterhvert om man gjør dette endel (trening). 

 

Eier er en kammerat av meg og jeg var vel mer med på hyggetur og som kjentmann hvor det da var naturlig at jeg tok spakene på endel av de trange stedene.

IMG_2110.JPG

IMG_2112.JPG

IMG_2113.JPG

IMG_2114.JPG

IMG_2115.JPG

IMG_2116.JPG

IMG_2117.JPG

IMG_2121.JPG

sap_2000

sap_2000

Ingen dramatikk på det siste stykket fra Borgen og inn @Jangul :smiley: bare vært litt knapt med tid i etterkant.  

 

Lot hun strekke på beina på slutten. 33,5 kn på ferdig innflyttet båt på 35+ tonn båt som har ligget over 1 år i sjøen er ikke galt.  Under prøvekjøringen for et par uker siden når vi kom opp med sealinen gjorde hun 34,4 med nesten tomme tanker.  

 

Ser det har vært endel spørsmål underveis som jeg ikke har rukket svare på.  Skal lese gjennom og svare om et par dager, men kan ta det på siste siden nå.  

 

@Onkel Lars 

 

Takk for hyggelige ord.  Jo, føler meg heldig som får være med på dette og utrolig takknemlig for tilliten jeg blir gitt ved å få lov til å ratte disse skutene gjennom skjærgården da jeg garantert aldri vil kunne eie noe i denne klassen med mindre Hamar ringer noen ganger på rad.

-Og hadde de ringt, så hadde det nok ikke blitt noe så stort.  

 

Kjøring og manøvrering er null stress. Akslingbåter blir bare bedre og bedre jo større og tyngre de er,  men om man er alene som jeg ofte er blir der for mye løping, vindfang og vekt å håndtere med muskelkraft etter man har gått fra styreposisjon.  Dvs det går fint i rolig vær, og man trenger godt med hjelpemidler i form av fjernkontroll på thrustere, kameraer på sidene og akter da man ser lite annet enn baugen og sb side gjennom døra ved posisjonen nede. 

 

Snekret kjapt sammen snuttene og noen bilder fra Røvær i går kveld.  Link kommer snart.  

 

I og med at videoen viser litt folk og gloser vi ikke lærte på søndagsskolen setter jeg pris på at den ikke deles utenfor BP.  

 

Video, ja.  Tar endel Snapchat på turene, men er ikke lett å delt de med andre utenfor kontaktlista.   

skulle vært mulig å laste opp videoer på BP eller  tagge f.eks båtplassen.  YouTube blir for omstendelig underveis.  Noen som har forslag til måter å kjapt dele snutter med Snapchat eller kanskje insta underveis?

 

@Zitt litt spenning må man ha, men tar aldri noen sjanser eller prøver på noe jeg er i minste tvil om går.  Dette var en kompistur og gutta ville se litt flott skjærgård og fine steder på veien.  Begge deler finnes i rikelige mengder langs den unike kysten vår.  Blir like lamslått hver gang jeg ser disse perlene og går aldri lei ?

 

 

@pacuare.  takker ? 

Ang bølger og stor planende båt så er det å ta hensyn som gjelder. Folk, dyr, eiendom og natur skal ikke forulempes når jeg sitter bak spakene.  De fleste nm man kjører på en slik tur er utaskjærs eller i områder uten brygger, havner, andre båter etc.  

 

Men i lederne kan man jo møte på noen og da er det enten å slakke ned (helt ned) noen sekunder, holde god avstand, gå ut i en vinkel i riktig øyeblikk. Eller ta et annet spor på andre siden av øyer og skjer om mulig.  Og det gjorde jeg sikkert 100 ganger på turen.   Også steder hvor man ikke kan forvente det.

 

mange muligheter.   Koster så lite å ta en omvei eller dra ned noen øyeblikk.    Har jo depl båt selv og oppvokst i båt så vet godt hvor ubehagelig det blir når folk ikke tenker eller tar hensyn.  

 

@tilplan  takk for sist ?

 

Nei, denne rederen er absolutt ingen passasjer.  Har nok kjørt mer båt eller "gin palace (engelsk flybridgebåt) enn de fleste.  Forrige båten gikk endel i charter og da skal folk ofte plukkes opp og leveres på de merkeligste trange og grunne steder hvor det ikke er tiltenkt at en 50 foter skal være. Får stålkontroll på båten sin etterhvert om man gjør dette endel (trening). 

 

Eier er en kammerat av meg og jeg var vel mer med på hyggetur og som kjentmann hvor det da var naturlig at jeg tok spakene på endel av de trange stedene.



×
×
  • Create New...