Jan E. Startet 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2015 (redigert) Har to hvite Cummins QSD. Der motorene er styrt av hver sin VIP bok som står i motorrom (Vessel interface Panel). Kravet til disse boksene er at de skal få spenningen sin fra noe annet en startbatteriet (Om ikke start batteri klarer å levere mer en 900 CCA). Dette for å slippe eventuelle problemer med at VIP boksene faller ut om batterispenningen under start faller for lavt. Hos meg står disse VIP boksene opp mot forbrukbanken. På instrumentpanelet står det et ladeinstrument for hver motor. Hver av de blir vekket til liv når respektive motor slåes på/startes. Problemet er at begge instrumentene viser spenningen på forbrukbanken. Og ikke hva hver individuelle motor faktisk leverer (Brant meg i fjord på at regulatoren på starterbatteriet tok kvelden uten at jeg fikk melding om at det ikke ble ladet. For begge instrumentene viste fortsatt 14,4v) Har prøvd å gå inn i menyene på hovedinstrumentet for å se om det er en undermeny der en kan velge målepunkt, uten å finne noe. Hvor taes disse måledataene ut i fra? Vil tro det er i VIP boksen, som så sender videre ut på CAN bussen? Men da skulle en tro det var en "enkel" programmering som skulle til for å få individuell måling? Alle de andre instrumentene viser individuelt motorene, så systemet er satt opp riktig på 2-motor konfigurasjon. Virker rart om en er fastlåst på at systemet kun rapporterer spenning som blir foret inn til VIP boksen via batteriene? Noen som har vært bortei problemet og vet løsningen, eventuelt har en kalkulert gjetning? Redigert 22.Mai.2015 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.