jensemann2 Startet 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2015 Hei! Driver og monterer en brukt Mikuni varmer i båten min. Ser at eksosslangen har et dreneringshull Ca midt på. Her kommer det også ut eksos. Det står i bruksanvisningen at det skal være et slikt hull, men hva da med eksosen som kommer ut inni båten? Man vil da ikke bli CO forgiftet.... Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Varmeren skal monteres ute i siderommet på båten slik som dette. Det enkleste er å la eksosen gå rett ut som vist på dette bildet. Hva tror dere om det? Bær den monteres lavere/høyere? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Monterer du slangen i svanehals, så trenger du ikke et slikt hull. Monterer du slangen så den blir liggende som et vannlås, må du ha et slikt hull for at eventuell vann/sjøvann som kommer utenfra skal dreneres. For å unngå at eksos skal komme inn i båten, kan det monteres/lages noe slikt som dette: http://wallas.fi/partsearch/tuote.php?k=&t=602293 Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
jensemann2 Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Ok, da lager jeg en svanehals. Hva tror du om plasseringen av eksosutløpet? Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 (redigert) Eksosen synes jeg er alt for høy. Sett den ihvertfall under fenderlist Redigert 22.Mai.2015 av FM 8-12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 (redigert) Plasseringen ser grei nok ut den, selv om jeg helst ville hatt den under fenderlista Edit: Flere som tenkte samme tanken samtidig Redigert 22.Mai.2015 av Wallas Service (see edit history) Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
jensemann2 Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Ok, takk for innspill:) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Da setter jeg den 10-15 cm under fenderlista? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Vil heller si 20 cm. Sender deg link til hva Wallas sier om sikkerhetsavstander ved montering av avgassutløp: http://wallas.fi/flippingbook/dtheater/#/300/zoomed Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
jensemann2 Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Tusen takk:) Ca 50 cm over vannlinjen da Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Langedahl Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Pass på så det ikke kommer i konflikt med eventuel fenderplassering,det er rimelig varm eksos. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Fendere samt andre båter/brygge er mindre viktig enn kullos inn gjennom kalesje, men ja flytt den gjerne unna fenderfeste Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 23.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 Hvis jeg hadde hatt mulighet ville jeg hatt eksosen ut på hekken. Slipper du både bekymringer med fendre, samt å sende eksosen rett inn vinduer og co-øyer hos nabobåtene når du ligger trangt. Om den absolutt må sitte på siden ville jeg hatt den langt ned med vinklet stuss som sendte eksosen bakover og nedover og ikke rett inn til naboen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.