k1mbo Startet 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2015 Eg har lekkasje i sjøvannspumpen på min KAD 32. Tenkte å handle inn ett rep sett samt ny impeller. Er det "lett" å demontere/montere rep kit? Trengs det noe spesialverktøy? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Ikke vanskelig. Må ha seeger ring tang og pipe/hylse som har samme diameter som simmerringer. Se hvordan de gamle er montert. Avstandstykket i plast er viktig så simmerringer får riktig avstand og ikke sklir på tvers. Ingen ulempe med plasthammer om det skulle bli nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Inneholder dette rep kitet det eg trenger? ( http://www.eurofritid.no/?PageID=1173&ItemID=23549 ) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 23.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 Inneholder dette rep kitet det eg trenger? Ville bytta medbringer også, når du allerede har demontert. Mener å huske at det ikke var noen ekstra utfordringer i den forbindelse. Den var utslitt etter ca 1200 timer hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 23.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 Hva er medbringeren? Noen som har en tegning over sjøvannspumpen? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 23.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 Den sitter løst mellom motor og pumpe og er en del av drivlinjen til pumpen, her: http://www.eurofritid.no/?PageID=1177&ItemID=23257 Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 23.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 Da får eg handle inn den på tirsdag :) Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 23.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 Men ser mellom de 2 pakningene som er rett innenfor lagrene har en slags hvit plast "spacer" Denne er ikke med i repkitet og ser noe porøs ut, har den en viktig funksjon at den bør byttes? Eller kan eg bruke denne omigjen når eg monterer alt sammen igjen? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Se min post over, ref avstandstykke... Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Ahh, skjønner :) Simmerringene var heldigvist svært sammarbeidsvillige, ser ut til at de står der de gamle sto og:) Gjenstår å få lagrene montert på akslingen og få dette montert i pumpe hus. Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Ingen som har en tegning over dette? Den oringen som var i mellom simmerringene med avstandstykket under demontering blir bare skubbet ut når eg monterer akslingen Sitér dette innlegget Link to post
atol Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Hei. Hvilken vei skal simeringer være på ? Fjær i simering inn mot impeller ? Og andre siden fjær inn mot lager/motoroljen? Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Høres veldig riktig ut ! Simmerringer hindrer inntrengning av vann/olje fra den retningen fjæra står. Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Mye nyttig info på marinepartseurope.com https://www.marinepartseurope.com/PentaPictures500/26614.jpg Sitér dette innlegget Link to post
atol Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Takker på svar. Har sett på den og flere skisser, men det viser veldig dårlig hvilken vei de skal på akslingen. Håper jeg har min antagelse at fjær skal ut mot saltvann og olje. Er i ferd med å montere nå ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.