Langedahl Startet 23.Mai.2015 Del på Facebook Startet 23.Mai.2015 Da ble det en Raymarine Ray 60. Flott og få tildelt lisens på noen få minutter kl 08 på en Lørdags morgen, Telenor Maritim Radio har virkelig et system som fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Grattis:-) løsningen til Telenor maritim radio fungerer greit, den Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Hva er prisen på den VHFen fra Raymarine? Er det med innebygd AIS? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
TasleT Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Google sier prisen ligger mellom 3500 og 4000, og har ikke AIS-mottaker. Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
abbor Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Vil du ha AIS mottager integrert er Simrad RS35 et utmerket valg. http://www.mjosservice.no/produkt/simrad/vhf/simrad-rs35 RS35 har NMEA 2000 som gjør oppkobling mot plotter enkel. Sitér dette innlegget Link to post
TasleT Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Jeg har en Simrad RS35 i min båt, synes det er en helt grei radio om man ønsker AIS-mottaker i samme enhet. Men sjekk litt på pris, for det finnes nokså identiske radioer av et par andre merker som er noen hundrelapper (kanskje opptil 500 kr) billigere enn den det står Simrad på. Prisforskjellen ble jeg først klar over etter kjøpet av RS35. Men jeg fikk et godt tilbud på min Simrad, og tapte egentlig ingenting på det. Og som abbor nevner, så kjører RS35 fint i NMEA-2000 nett. Hos meg henter den GPS-signal fra min Garmin 4012 plotter. Ellers finnes det en del andre radioer / merker med tilsvarende utrustning. Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Langedahl Svart 23.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Hadde egentlig vurdert icom 506 eller ray 70, som begge har Aismottaker. Men fant ut at jeg heller ville satse på Ais sender/mottaker senere. Har Båten på Mjøsa nå, så da er det ikke så stort behov. Valget ble da Ray 60, enkel samkjøring med a 75 plotteren som jeg har fra før. Betalte 3450 for radio og Ca 1600 for Comandmic. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 23.Mai.2015 Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Har sett 2 andre båter på Mjøsa enn min med AIS transponder, redningsskøyta og en trollingbåt fra Gjøvik. Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 23.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2015 Da må jeg nok handle, så blir vi fire Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Mai.2015 Del på Facebook Svart 29.Mai.2015 Flotters med AIS på Mjøsa!! Egentlig trenger jeg ikke annet enn en AIS-enhet. Har jo en aldeles glimrende radio i Icom 411.... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.