Jump to content

Hvor stor varmer i Quicksilver Captur 555?

wutech

Recommended Posts

Fikk hjem nybåten i går, og oppdaget allerede på jomfruturen at det trengs både varme og ikke minst defroster for å fjerne dugg på rutene.

Men hvor stor varmer trenger jeg? Hytta er ikke veldig stor. Klarer jeg meg med en Wallas 1300 (som Stokken.no nå selger til 7990,- inkl monteringsats) eller må jeg opp på en Wallas 1800 eller en Eber D2 (Seatronic selger Eber D2 med tank til 11395,- + 2795,- for monteringsats)...

Har tilgang til vinterhavn, men ser ikke for meg at det blir mye båtturer når temperaturen kryper frysepunktet.

bilde

Tusen takk for dine innspill!

Redigert av wutech (see edit history)

Wallas 1800t, og den kan du godt plassere inne i cabinen.

Bruker minst strøm av alle som er nevnt over, og støyer minst i tillegg. Trinnløs justering av effekten, termostat innebygd i kontrollpanel.

Har du behov for noe å koke kaffe på, velger du en 800t med viftelokk. Koke- og varmeapparat i 1. Litt mer kresen på strøm, spesielt i oppstarten.

1800t og 800 trenger Fritidsparafin som drivstoff. 4 ltr dunker (som også fungerer som tank) på Felleskjøpet for 139,-

Redigert av Wallas Service (see edit history)

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Hei, takk for svar.

Abbor, jeg har plass for å montere en Eber under akterdekket, men hvor legger du ut eksosen, slik at en slipper dieseleksosen på dekk mens en står å fisker? Hvordan er eksosutslippene (lukt/helse) på Wallas ift Eber?

En fordel jeg ser med Eber er muligheten for GSM start, ikke er det dyrt heller! Men da trenger jeg kanskje mer enn det ENE batteriet ombord... :-)

Redigert av wutech (see edit history)

Det er såpass mye plass under akterdekket at den blir ikke stående ved siden av bensintanken nei, men i samme skott.... det er vel kanskje ikke helt heldig.  Styrhuset mitt har sidewalk med et ganske romslig dollbord på styrbord side. Finner nok plass under der uansett wallas eller Eber, men da er lydnivå av varmeren et spørsmål.

Fant et tilbud på Eber D2 med marine montering sett på finn.no til 9500,- da kommer drivstofftanken i tillegg. En Wallas 1800 blir dessverre mye dyrere av de tilbudene jeg har funnet så langt, om ikke du kan gi meg et knalltilbud da Wallas service :-)

En fordel jeg ser med Eber er muligheten for GSM start, ikke er det dyrt heller! Men da trenger jeg kanskje mer enn det ENE batteriet ombord... :-)

Wallas 1800t kan også fjernstyres via nettbrett, smart-tlf, pc, laptop og sms (vanlig tekstmelding).

Les mer om dette i denne linken, og denne linken

Det er såpass mye plass under akterdekket at den blir ikke stående ved siden av bensintanken nei, men i samme skott.... det er vel kanskje ikke helt heldig.  Styrhuset mitt har sidewalk med et ganske romslig dollbord på styrbord side. Finner nok plass under der uansett wallas eller Eber, men da er lydnivå av varmeren et spørsmål.

Fant et tilbud på Eber D2 med marine montering sett på finn.no til 9500,- da kommer drivstofftanken i tillegg. En Wallas 1800 blir dessverre mye dyrere av de tilbudene jeg har funnet så langt, om ikke du kan gi meg et knalltilbud da Wallas service :-)

Nei, akterdekk ved siden av, eller i samme skott som bensintanken er ikke spesielt lurt. Varmere uansett merke skal ikke plasseres der det kan forekomme bensindamp. Du nevner det romslige dollbordet på styrbord side, og det er ikke så dumt. Støynivået fra en Wallas 1800t skal du ikke bekymre deg om. Du kan fint føre en samtale uten å heve stemmen når den surrer og går.

Når det gjelder pris så kan jeg nok gi et tilbud, og helst på e-post med navn og adresse. Og da vil jeg gjerne vite hva du trenger av eventuelt varmluftslange, dyser og ca lengde på avgass-slange. Wallas er dessverre ikke billig, men kvalitet koster :thumbsup:  

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...