Olepo Startet 23.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2015 Hei, sikkert mange ulike oppfatninger her men jeg søker likevel noen gode tips. Lurer rett og slett på hva jeg bør gjøre med propellene mine før sjøsetting av båten. Før sjøsetting i fjor var en propell helt ny, og en hadde vært på Winrace for utbedring. De fremstod da som nye og skinnende blanke. Opplevde ingen problemer med groing på propellene i løpet av sesongen i fjor, men de fikk naturligvis en sort overflate etter kort tid i sjøen. Vet at noen pusser propellene blanke, noen polerer de med ulike produkter, noen sprayer de med drevspray, og noen lar de bare være som de er. Har vel en gang fått informasjon om at det skal være unødvendig å overflatebehandle disse propellene, men hva mener/praktiserer dere?? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 23.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 NiBrAl propellene på DPH blir fort sorte men gror lite om båten brukes jevnlig. Hadde ikke stoffet de, men polert blankt og lagt på voks da går det lenger tid før de blir mørke. Konen på enden av akselen hadde jeg stoffet. Et par kompiser var lei av elendig drevspray og gjengrodde drev. Kjøpte bunnstoff for alu og kostmalte drevene. Null rur. Skjoldet kan først sprayes, og så kostmales der man kommer til. Slik hadde jeg gjort det om jeg hadde drev. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Billa Svart 23.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 Det var det jeg gjorde selv i år SAP. Vi får se i august om det var lurt. Drev spray holder ikke. Bare tynner med farge. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
shyggen Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Om ikke propellen har vært av akslingen ville jeg tatt den av å smurt inn akslingen med nytt fett.. Veldig kjipt med en propell som setter seg.. Trust me, i know.. Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 (redigert) NiBrAl propellene på DPH blir fort sorte men gror lite om båten brukes jevnlig. Hadde ikke stoffet de, men polert blankt og lagt på voks da går det lenger tid før de blir mørke. Konen på enden av akselen hadde jeg stoffet. Et par kompiser var lei av elendig drevspray og gjengrodde drev. Kjøpte bunnstoff for alu og kostmalte drevene. Null rur. Skjoldet kan først sprayes, og så kostmales der man kommer til. Takk for tips! Kan prøve denne metoden på propellene, hva er enkleste fremgangsmåte for å polere de blanke før voksing? I fjor behandlet jeg drevet med spray fra SeJet. Det holdt seg veldig bra, men det er mulig det var generelt lite groing her i fjor. Om ikke propellen har vært av akslingen ville jeg tatt den av å smurt inn akslingen med nytt fett.. Veldig kjipt med en propell som setter seg.. Trust me, i know.. Propellene er demontert og ligger foreløpig trygt i garasjen. Akslingen smøres før montering , ikke noe stas med propeller som setter seg. Redigert 24.Mai.2015 av Olepo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.