FrodeB Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 (redigert) ... Redigert 28.Mai.2015 av FrodeB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Hva er typenummeret på girkassen? Har den hydraulisk clutch? Giret: HBW 125-2.5. Mekanisk clutch. Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Var ikke giret overhalt? Fra nøytral er vandringen like langt hos meg begge veier. Hvordan så oljen som du tappet av ut. Oljen var mørk, nesten svart.... Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Var ikke giret overhalt? Fra nøytral er vandringen like langt hos meg begge veier. Hvordan så oljen som du tappet av ut. Forrige eier påstår at giret er overhalt, uten å ha vist meg noen dokumentasjon på det. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Da burde forrige eier kunne svare på hva slags olje som var fylt på. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kronidiot Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2015 Kassa har siden sist vært inne til sjekk hos KGK. Slitasje på lameller og thrustskiver er årsak til problemet. Ble anbefalt å gå for ny kasse, noe jeg også gjorde da prisforskjell på rep og ny kun var på 3 lapper. Blir stas å montere. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 17.Juni.2015 Del på Facebook Svart 17.Juni.2015 (redigert) Holder selv på med et HBW 250. Bytter lamellpakker, begge, nye tetninger og lager. Sluttmontering i morgen, håper på å prøvekjøre til uka. Her var det innkobling forover som sviktet. Koblet ikke inn på tomgang 850 rpm. Måtte opp på 1000 rpm før kobling tok tak. Redigert 17.Juni.2015 av Dieselboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.Juni.2015 Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 Kassa har siden sist vært inne til sjekk hos KGK. Slitasje på lameller og thrustskiver er årsak til problemet. Ble anbefalt å gå for ny kasse, noe jeg også gjorde da prisforskjell på rep og ny kun var på 3 lapper. Blir stas å montere. Siden du har kjøpt båt med Ny-overhalt gir, så burde du kontakte selger og si hva KGK sier og spørre om han ikke vill spleise på nytt gir. Hvis det også har gått med feil olje er det enda en grunn til kontakt.. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.