Jump to content

Silver Viking 14" Hvilken maling?

Kaklei

Recommended Posts

Er helt fersk på Båtforumet. (innlandskrabbe)

Har en eldre, åpen Silver Viking glassfiberbåt som går kun i ferskvann. Brukt som fiskebåt i diverse fjellvann.

Båten trengte sårt litt stell etter mange år`s bruk, har pusset den ned og skal male den opp igjen.

Kan noen av dere på forumet hjelpe meg med hvilke maling jeg bør/ må bruke utvendig og innvendig på båten??

Trenger også ny fenderlist, men det kryr av typer og profiler, tips?

Håper noen som er mere bevandret i båtverden´en enn jeg kan gi meg et par tips :)

Kjell Arne 

jeg ville brukt 2-komponent av noe slag.   F.eks Biltema sin Topcoat (som vel er en polyuretanmaling?)  

fenderlist, se om du finner noen her med omtrent samme mål som den du har:  https://www.maritim.no/fenderlist

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 2 uker senere...

Heisann,

Ser du holder på med samme prosjekt jeg har gjort i høst/vinter og tror vi også har samme båt :)

Du har sikkert malt opp båten allerede nå, men om du ikke har så tror jeg ikke det anbefales med 2-komp under vannlinjen. Da brukte jeg epoxyprimer ( Biltema har det ) . Jeg la 4 lag på min båt under vannlinjen pluss et lag over vannlinjen som heft til 2-komp lakk . Det anbefales å finpusse mellom epoxylagene. Lykke til:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...