Kaklei Startet 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2015 Er helt fersk på Båtforumet. (innlandskrabbe) Har en eldre, åpen Silver Viking glassfiberbåt som går kun i ferskvann. Brukt som fiskebåt i diverse fjellvann. Båten trengte sårt litt stell etter mange år`s bruk, har pusset den ned og skal male den opp igjen. Kan noen av dere på forumet hjelpe meg med hvilke maling jeg bør/ må bruke utvendig og innvendig på båten?? Trenger også ny fenderlist, men det kryr av typer og profiler, tips? Håper noen som er mere bevandret i båtverden´en enn jeg kan gi meg et par tips :) Kjell Arne Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 jeg ville brukt 2-komponent av noe slag. F.eks Biltema sin Topcoat (som vel er en polyuretanmaling?) fenderlist, se om du finner noen her med omtrent samme mål som den du har: https://www.maritim.no/fenderlist Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kaklei Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Takk for svar! Har kikket på biltema sin to-komponent, kan denne brukes utvendig, under vannlinje? Sitér dette innlegget Link to post
paalmd Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Heisann, Ser du holder på med samme prosjekt jeg har gjort i høst/vinter og tror vi også har samme båt :) Du har sikkert malt opp båten allerede nå, men om du ikke har så tror jeg ikke det anbefales med 2-komp under vannlinjen. Da brukte jeg epoxyprimer ( Biltema har det ) . Jeg la 4 lag på min båt under vannlinjen pluss et lag over vannlinjen som heft til 2-komp lakk . Det anbefales å finpusse mellom epoxylagene. Lykke til:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.