Christensen Startet 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2015 I forbindelse med motorbytte så lurer jeg på om noen har meninger og erfaringer med dimensjon på eksosen. Har fra før 3" eksos, hele veien, eksostilkoblinga på D3 er 3 1/2". bør det holde om jeg sveiser ny stuss på lyddemperen (syrefast) og legger 3 1/2" fra motor til lyddemper og 3" videre og ut? Finner ikke så mye i manualen, bare info om tillatt mottrykk, får jo ikke målt før vi er på vannet! kan jo også legge 3 1/2" helt ut, men det høres for meg ganske grovt ut! Et annet alternativ kan jo være å redusere dimensjon rett etter motoren og bruke 3" hele veien?? Hva tror folket?? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
DieselDahl Svart 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 Du får nok ikke mye mottrykk av et rør på 3". Det som kan gi mottrykk er når det går mye vann sammen med eksosen. Skal utløpet gå ut over eller under vann? Hva slags skrog? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 25.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 Du får nok ikke mye mottrykk av et rør på 3". Det som kan gi mottrykk er når det går mye vann sammen med eksosen. Skal utløpet gå ut over eller under vann? Hva slags skrog? Eksosen skal ut over vann, dette er en Skarpnes 30, så den kommer ut litt på siden bak. Noen som vet hvor man kan få kjøpt en reducer i syrefast fra 3 1/2" til 3"?? skulle gjerne hatt en 90 grader i 3 1/2" også! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
DieselDahl Svart 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 Med utløp over vann går det nok bra. 3" skal holde til langt kraftigere motor. Iallefall hvis det ikke er veldig langt. Hør med et lokalt sveiseverksted om de har en reducer eller kan mekke en. Sitér dette innlegget Link to post
cavaler Svart 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 Hvis du har 3 1/2 toms ut fra motor/torbo så bør du nok holde min den dimensjonen hele veien Mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.