borghans Startet 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2015 Opplever at motoren "jager" på turtallet når jeg går med sakte fart. Når jeg kobler fri, så går den helt fint. Er det noen her som har forklaring på dette? Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Kjør motoren med topp turtal en halvtimes tid, og problemet er vekke inntil neste gang du kjører motoren for lenge på lavt turtal. Dette var beskjeden jeg fikk fra en dyktig mekaniker i Bergen, og dette stemmer har eg erfart. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Delvis tett dieselfilter kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Får prøve det. Å blåse den ren. Når skal dysene overhales? Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 Det finner du ut i serviceheftet. Men motoren må kjøres ren. Mindre fiskesjarker med denne motortypen er ofte plaget av same problemet. Fiskeri foregår ikkje i 25 knop Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 på disse motorene skal dyser sjekkes/bytte spiss på 250 t fra ny. Mine motorer måtte jeg bytte dysespisser etter ca 950 t, men dessverre sluttet ikke motorene å ryke og jeg sitter med en trist diskusjon med forhandler her i Bergen. mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.