Jangul Startet 24.Mai.2015 Del på Facebook Startet 24.Mai.2015 Noen som har / hatt Scand 25 Classic som kan tipse om hvor det er lurt å plassere gassflasken henn? Sitér dette innlegget Link to post
Bj0rn1 Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Jeg har min stående under vasken! :) Da er den lett tilgjengelig for kokeapparatet. Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Har du da flaska I en slags kasse eller bare løst under vasken?? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Kanskje det er mulig å få plassert den inn i veggen på babord side? Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Ja det er plass på babord side litt innunder,men må man ha en sånn gasskasse med drenering så blir det litt værre...men finner en løsning (uten gasskasse :) ) Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Gass er lumske greier, men utrolig anvendelig om du holder vedlike og følger reglene. Jeg ville aldri montert en gassflaske uten at den var i en beholder som har avrenning (lufting av laveste punkt) ut skutesiden. http://www.tryggogsikker.no/html/943.html Sitér dette innlegget Link to post
ChrisCraftPirate Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 (redigert) Gass er skumle greier om en ikke passer på vedlikehold ja. Men jeg føler meg mer bekymret for slangene som ligger skjult i båten enn selve gass beholderen. I båten vår (ny bruktbåt) står det en propanbeholder i motor rommet uten kasse. Kasse kommer til å bli montert, og slanger sjekket/byttet, men er fortsatt mest bekymret for slangene... Hvordan er det med utlufting, må denne gå nedover for at gassen skal luftes ut? Jeg vil i det tilfellet komme ut rett i vannlinjen, eller under og det er jo litt ugunstig Redigert 25.Juni.2015 av ChrisCraftPirate (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Men jeg føler meg mer bekymret for slangene som ligger skjult i båten enn selve gass beholderen. Hvordan er det med utlufting, må denne gå nedover for at gassen skal luftes ut? Propangassen er i utgangspunktet tyngre enn luft og fortrenger dette. Den vil "renne nedover" slik at det er et viktig punkt at luftingen skal være nedover. Kommer du under vannlinjen vil sjøen virke som vannlås, flik at gassen får bygge seg opp i tanken og finne veien ut i båten... Ellers er jeg jo enig i at slangene og koblingene er det største faremomentet. Disse må sjekkes for sprekker (morken slange) og trykktestes hvert år. Gass som ikke er i bruk må stenges av. Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Så...det jeg skal montere blir jo helt nytt,da er det ikke umiddelbar fare for lekkasje,og hvis jeg demonterer slangen fra flasken hver gang så er det vel ikke noen fare?? Sitér dette innlegget Link to post
Bj0rn1 Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Flaska står løst bakerst i skapet :) ingen problem. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Jeg har min stående under vasken! :) Da er den lett tilgjengelig for kokeapparatet. Uten drenering og uten gasstett kasse som hindrer gass å komme inn i kabinen? Gass er skumle greier om en ikke passer på vedlikehold ja. Men jeg føler meg mer bekymret for slangene som ligger skjult i båten enn selve gass beholderen. I båten vår (ny bruktbåt) står det en propanbeholder i motor rommet uten kasse. Kasse kommer til å bli montert, og slanger sjekket/byttet, men er fortsatt mest bekymret for slangene... Hvordan er det med utlufting, må denne gå nedover for at gassen skal luftes ut? Jeg vil i det tilfellet komme ut rett i vannlinjen, eller under og det er jo litt ugunstig I motorrommet? Jeg tror at alle over her bør ta en titt på denne siden hva som er minimum krav til gass i båt. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.