Jump to content

erfaringer med Viksund 660

Styvehavn

Recommended Posts

Jeg er (omsider) i ferd med å anskaffe båt igjen. Det står mellom Viksund 660 og Polar 22. Viksund har jeg lite bilder av og lite info om. Et det noen her som kan komme med plusser og minuser vil det være til hjelp. Den skal brukes til dagsturer fra Fredrikstad og rundt hytta på Hvaler, av kona, vår et år gamle datter og meg.

En kompis av meg har en Viksund 660, som jo er kjent som en solid båt, men har vel større bredde og tyngde enn Polar 22, dermed kanskje behov for noe større motor. Polar 22 er nok i mine øyne en atskillig penere og smekrere båt på sjøen. Den er jo som sagt en del lettere og smalere en Viksunden, så den trenger jo ikke å ha så veldig stor motor for og oppnå "snekkefart". Har selv en nyere Polar 20, som jo er (nesten) identisk med 22 foteren,bortsett i fra noen mindre detaljer, og naturligvis to fots forskjell. Vil vel si det slik at til litt "røffere" bruk , innkl.  fisking , osv, så ville jeg vurdert Viksund noe foran, men til mere "kosekjøring# blandt holmer og skjær velger jeg uten tvil Polaren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...