Pirate of Soon Startet 25.Mai.2015 Del på Facebook Startet 25.Mai.2015 Jeg har klart det store kunststykket å gå på ei grunne, for første gang etter fem år som båtmann, Vet ikke om det over eller under snittet Ser ikke ut som det var noen stor grunnstøting, ingen vibrasjoner i båten, eller vesentlig redusert effekt. Men ser at et blad har fått en skade, en knekk på et blad på duo stålpropell. Noen gode forslag på hvor man kan få løftet opp båten, fikset på skaden, og sett så det ikke er noe mer som har fått juling? Ser etter et sted løfter opp båten, kan utbedre skaden, og putter den på fjorden igjen. Jeg bor i Son, og båten ligger i Sonskilen. Men båten er fult kjørbar, så kan forflytte meg også. Og ser etter noen som ikke har for lang ventetid, og holder tidsskjema. Åpen for gode tips, så kan jeg starte ringerunden i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Mai.2015 Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 (redigert) Reperasjon av propell pleier å ta litt tid, hvertfall nå i høysesongen. Hadde vurdert følgende om du vil minimerer nedetiden. Kjøp ny propell (evt meld inn skaden til selskapet om du foretrekker) og send den gamle på rep. Sonskilen kan sikkert løfte deg fort. Så får du LaSa til å måle om akselene er skjeve (forhåpentlig ikke). Er de ikke det er det bare å sette på den nye propellen og båten er i drift igjen :-) Når den gamle propellen er reparert kan du enten ha den i reserve eller selge den for å få igjen litt av tapet Redigert 25.Mai.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 25.Mai.2015 Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 Tips. Finn ut størrelsen din. Det står nok i dokumentasjonen på båten, eller les av på propellen din. Sjekk så finn, ebay og costalrides i UK Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Pirate of Soon Svart 26.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Da ser det ut som det er en løsning på gang. En kollega ringte Geir på Horten Båtsenter, og det var bare å komme med båten med gang. Aksel og evt andre skader blir sjekket. Propell blir byttet i ny, så fikser jeg den gamle i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.