Hvaler1 Startet 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2015 Hei, skulle bytte impeller i dag. Gikk greit inntil jeg skulle ta av plata og pakning under impelleren. Det sitter en liten metallføring på aksel som passer inn i impelleren. Den må av. fikk den ikke av . Satt bom fast. Noen tips på hvordan få denne av!? Bestemte meg for og ikke bytte annet enn selve impelleren nå. Tar både plata og pakningen neste gang, de så fine ut ennå. Men impellerhuset var ganske rustent utenpå (ikke inni). Bør den da byttes? Det er også endel bolter rundt om på motoren som ruster på skruehodet. Veldig forskjellig. Noer er som nye mens andre er helt brune. Bør kanskje skifte bolter som starter og ruste? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 (redigert) Key'en er vanligvis halvmåneformet mot akslingen så det skal gå greit å få den ut bare man banker på rett sted/måte, uten å deformere den. Impellerhus og skruer er rustfrie men noe rust kan det bli allikevel. Står motor mye nedtiltet og er det ferskvann eller saltvann? Redigert 25.Mai.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Hvaler1 Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Motoren står I saltvann så det blir naturlig rust på deler som ikke er rustfrie. Mistenker at alle bolter ikke er like bra. står aldri nedesenket om den ikke er i bruk. Får banke lett på den neste gang da :) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Det meste i undervannshuset er nok rustfritt/syrefast, men allikevel vil det bli korrosjon og svekkelser pga. forskjellige metaller og saltvannet. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.