Jump to content

Yamaha F40 Regreim og klunkelyd i gir.

AlexLinga

Recommended Posts

Hois! Har nå sett litt på registerreimen, faren min også, vi begge konkluderte med at registerreimen så veldig bra ut, motoren har vell gått ca 70-80 timer, motoren er fra 2010 og registerreim skal eller kan byttes, har bilder på tlf av reimen om du vil se, om reimen er i bra stand er det nødvendig og bytte i år da? Eller kan jeg vente til nesteår? Vil ha noen med erfaring som kan gi meg et bra svar..

Også en ting til, når jeg setter motoren i gir, (dette skjer når den er på land). Så lager det en slags klunkelyd nede ved giret, uvisst om det er inni girhuset eller ved propellen, har ikke lyst til og stikke hode ned til propellen mens den er i gang for og finne ut. Noen som har snøring på hva det kan være? Takk takk!

Registerreimen kan du vente med nå den ser så fin ut.Selv hadde jeg en Honda 90hk 97 modell hvor reimen gikk i over 10 år.Den såg fremdeles ut som ny da den blei byttet.

Sjekk hver vår.Reimene er svært sterke og uten påvirkning av sand og dritt som på bilen varer de lenge.

Dette er nå mitt syn på saken.

Båt med fjernkontroll

Takker for svar ! Da tror jeg vi skipper regreimen til nesteår igjen. Ja, girolje og motorolje har alltid vært byttet vært år hos forhandler der forrige eier har kjøpt den. Forhandleren har tilogmed vinterlagret den. Jeg har hatt full service på den selv, tennplugger, girolje, motorolje, oljefilter, bensin/vann seperator filter, bensin filter, anoder. Mangler bare bunnsmøring på båten nå så skal den sjøsettes.. vell, og noen fine værmeldinger framover.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...