jensemann2 Startet 26.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2015 Turtelleren på båten sluttet å fungere i dag. Den står på 1000 RPM og går ikke til null når jeg slår på tenningen. Når jeg banker på glasset samtidig som jeg slår på og av tenningen går den til null. Når jeg starter opp går den litt opp ( 500 rpm). Når jeg gir gass rører den seg ikke før jeg nærmer meg marsjfart, da spretter den opp til 3000 og fungerer som normalt mellom 3000 og 4200. Jeg har sjekket spenning og den har 13,8 volt mellom B+ og jord. Har også sjekket den grå ledningen mellom instrumentet og coilen. Den er ok. Er instrumentet ødelagt? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 26.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2015 Hadde dette på en tankmåler en gang. På en eller annen måte hadde plata som viseren beveger seg over bøyd seg litt slik at viseren skrapet borti plata med tallskalaen på Dermed gikk ikke måleren lenger ned enn ca halv tank før viseren skrapet borti og ble stående. Sikkert blitt oppvarmet av sola eller noe. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 26.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2015 Etter å ha googlet litt kommer jeg frem til at det er korrosjon inni instrumentet som gjør det. Skal prøve å spraye litt elektro cleaner inni der via et hull. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Fikset! Demonterte, sprayet med oxide cleaner. Nå virker den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.