Gnisten Startet 26.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2015 Jeg har et kalesjevindu akter som ser ut til å være ødelagt av vær og vind. Det er helt matt og nesten ikke mulig å se igjennom. Er det noen mulighet for å polere dette ned med et eller annet vindundermiddel eller er det bare å levere inn og få skiftet? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
catano Svart 26.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2015 http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=41&products_id=231 Om ikke blir det å bytte, jeg fikk nyttet mine for kr 400 ink arbeid og plast pr vindu mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
tilplan Svart 26.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2015 Prøv med Meguiars PlastX. Det hjalp godt på mine vinduer selv om utgangspunktet ikke var så galt som hos deg. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 26.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2015 http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=41&products_id=231 Om ikke blir det å bytte, jeg fikk nyttet mine for kr 400 ink arbeid og plast pr vindu mvh catano Hvor fikk du denne prisen catano? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
catano Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 ute på Algerøy mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
VannTro Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 (redigert) Prøv med Meguiars PlastX. Det hjalp godt på mine vinduer selv om utgangspunktet ikke var så galt som hos deg. Meguiars PlastX er et fantastisk godt produkt. Om det ikke blir bra med det, så er det bytte som gjelder. Jeg ville uansett forsøkt for om det ikke skulle hjelpe er dette produktet alle båteiere burde ha for å holde vinduene bra lengst mulig(i hvert fall de som har kalesjer med plastvinduer). BilXstra selger det blant andre. Redigert 27.Mai.2015 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
tangkvast Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 På den gamle kalesjen min "polerte" jeg vinduene med vaselinolje med bra resultat. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Biltema har også en plastX-variant. Noen som har prøvd? Tente å investere i en sånn en gang, men kjøpte ny kalesje i år så trenger ikke ennå.. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Eksteriorrengjoring/Lykteglasspolishsett-2000033977/ Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
haraldk Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Polishsettet fra Biltema er bergenet for hardplast (lykte"glass") og bør ikke brukes på myke platstvinduer! Harald Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Meguiars PlastX er et fantastisk godt produkt. Om det ikke blir bra med det, så er det bytte som gjelder. Jeg ville uansett forsøkt for om det ikke skulle hjelpe er dette produktet alle båteiere burde ha for å holde vinduene bra lengst mulig(i hvert fall de som har kalesjer med plastvinduer). BilXstra selger det blant andre. Skal innom Maritim på Laksevåg i morgen. Finner ikke dette porteføljen der. Har de noe tilsvarende? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Gnisten Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 ute på Algerøy mvh catano Sender deg en IM :-) Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.