Jump to content

Oljetrykk volvo kad43

autod

Recommended Posts

jeg har hatt et par Kad, er ikke dette litt lavt? Kan ikke huske jeg hadde så lavt trykk med varm motor på tomgang. Men sikkert andre her som kan si noe om hva som er innenfor normalen

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Ok. Så da er ikke trykket så galt på tomgang?? Motoren er gjennomvarm på det bildet. Har bare hatt båten 1 uke og jeg husker ikke hva trykket var på tomgang når jeg kjøpte den . Vart bare litt urolig da jeg kom i båten idag, så jeg at det lå mye olje i kjølen :( peilepinnen var ikke blitt trykket ordentlig på plass etter forrige peiling. Fylte etter ca 3 liter olje. Så jeg håper ikke motoren er blitt ødelagt.

Olje bytte/service var tatt ett par dager før jeg overtok båten. Oljen ser fin ut. Ikke noe trøkk i peile pinne eller når jeg tar av oljelokket. Tror det er peilepinnen som ikke var trykt ordentlig på plass. Må bruke litt makt for og trykke den på plass. Motoren virker fint. Fin temperatur på motor, men jeg synes trykket er litt lavt på tomgang på gjennom varm motor

ok, bra der ikke er overtrykk :) mener jeg også har rett under 2 på gjennomvarm motor og 600rpm på min 43.

Alltid smart også å ikke roe ned for fort med varm motor, så sirkulasjon, smøring og kjøling får gjøre jobben sin.

Ved 1000-1200rpm har jeg ca. 3 bar på varm motor, underspylingen av stempel lukker mulig på 1.5-1,7 bar om jeg husker riktig?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...