Thors Freyja Startet 26.Mai.2015 Del på Facebook Startet 26.Mai.2015 Tenkte å koble til mitt nye horn på båten. Kjøpte en vanlig trykk-bryter på Jula. Et hull til pluss og ett hull til minus bak . Så dro jeg ledningen ned fra hornet på taket til bryteren og koblet gjennom denne og videre til strøm og jording inkludert en sikring. Det endte med at "tuta" tuta konstant. Kan det være feil på bryteren eller gjør jeg feil. Jo helt åpenbart gjør jeg jo feil :-) Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Du skal ikke ha både pluss og minus gjennom bryteren. Minus skal direkte til horn, pluss fra sikring til bryter, deretter fra bryter til horn Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Hvis dette er en enkel (enpolt) bryter, er begge "hullene" til pluss. Pluss skal da gå fra batteri / sikring via den nye bryteren din til fløyten. Minus går direkte fra batteri / minusskinne til fløyten. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Hvis du har tatt både pluss og minus innom bryteren, så får du en kortslutning når du trykker... Men har du gått inn og ut på samme klemme/pin(Tilkoblingen på bryteren), så vil den nok "tute" konstant, iom at bryteren har null funksjon:) Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Ok ! Fra hoved+ gjerne gjennom en sikring og så gjennom bryter og opp til horn. Minusen ifra hornet inn på minus skinna. Så sikring og bryter sitter på +ledningen. Når du trykker nå får hornet 12v. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Der var jeg sen igjen Treg nettleser som ikke oppdaterer seg Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Du kan ha kjøpt en normaly closed bryter altså at den ligger inne hele tiden helt til du trykker inn knappen da vill den nok slutte å tute, kjøp en normaly open da må du trykke inn for å få kontakt til hornet. Står det noe på bryteren? Sitér dette innlegget Link to post
Thors Freyja Svart 26.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Takk for god hjelp, da løser det seg nok imorgen !! Sitér dette innlegget Link to post
Thors Freyja Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Takk igjen for god hjelp folkens. Nå virker det som det skal og el-amatøren har lært om ikke mye så litt ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.