Jump to content

Hvor få kjøpt nedfellbar konsoll til benk?

wutech

Recommended Posts

Hei Kaffelars, har du den korteste delen på veggen og den lengste på setet, eller motsatt? Den konsollen jeg viser finnes i to størrelser fra Roca. Sendte Mail til Roca i dag da jeg har hatt trøbbel med å finne noen som har den sterkeste typen og fikk svar! Watski skal få inn, men er usikker på om jeg trenger den sterkeste...  Standard typen tåler 150kg pr brakett men da kun 144mm ut fra veggen. Den sterkeste tåler hele 800kg på ca samme punkt.

Takk for tipset Gunga Din, men jeg er nok litt tung i baken til 30 og 60kg :-) Rakego finnes også for større vekt men jeg tror den vinkelbraketten vil være grei om jeg finner riktig vekt og montering.

Nedfellbare bein kan mulig lages av disse 'bordben'-røra de har bl.a. på Jula og Coop Bygg (Habo?) Mener ihvertfall ene varianten er et rør i børstet rustfritt med en påsveist festeplate i ene enden, og foten er en propp som kan taes ut for tilpassing av lengde.

En passende hengsle på festeplata og et klips for å holde benet oppe er mulig alt som skal til.

Plasten under foten bør få seg en gummiskive eller neoprenbit for å stå mer stødig og spare topcoat'en.

..evt. ta med mål og noen hengsler til et sveiseverksted og de setter på en rørbit :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...