wutech Startet 26.Mai.2015 Del på Facebook Startet 26.Mai.2015 Hei, Var ombord i en Jeanneau Merry Fisher 695 Marin på messa på Lillestrøm, og den hadde en variant av denne konsollen: men jeg mener den var lengre nedover veggen, slik at en fikk fordelt vekta over en større flate. Noen som vet om det finnes slike å få kjøpt? Sitér dette innlegget Link to post
wutech Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Ingen? Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Er nok Roca, har noen slike og de går lenger nedover. Flak/nærmeste Watski eller annen båtkjede skaffer disse Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 her er en variant http://www.hjertmans.se/produkter/inredning-dacksutrustning/bord-stolor/bordstativ/rakego-bordsstod-247mm Fällbart teleskopiskt aluminumstöd. Max belastning 30 kilo respektive 60 kilo, beroende på fördelning av vikt Längd 247mm Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
wutech Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Hei Kaffelars, har du den korteste delen på veggen og den lengste på setet, eller motsatt? Den konsollen jeg viser finnes i to størrelser fra Roca. Sendte Mail til Roca i dag da jeg har hatt trøbbel med å finne noen som har den sterkeste typen og fikk svar! Watski skal få inn, men er usikker på om jeg trenger den sterkeste... Standard typen tåler 150kg pr brakett men da kun 144mm ut fra veggen. Den sterkeste tåler hele 800kg på ca samme punkt. Takk for tipset Gunga Din, men jeg er nok litt tung i baken til 30 og 60kg :-) Rakego finnes også for større vekt men jeg tror den vinkelbraketten vil være grei om jeg finner riktig vekt og montering. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Har ikke fått montert ennå, vurderte også denne som smart til en benk, men er skeptisk på vekt x arm, og lurer på å gå for vanlige hengsler med nedfellbare ben istedet. Var lang leveringstid på disse da jeg bestilte. Sitér dette innlegget Link to post
wutech Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Tror nok i allefall jeg vil gå for den sterkeste typen om jeg får tak i det, men må også se på stivheten på glassfiberen så det er nok innfesting. Ser absolutt alternativet med nedfellbare bein, hvor får en kjøpt nedfellbare bein i syrefast? Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Nedfellbare bein kan mulig lages av disse 'bordben'-røra de har bl.a. på Jula og Coop Bygg (Habo?) Mener ihvertfall ene varianten er et rør i børstet rustfritt med en påsveist festeplate i ene enden, og foten er en propp som kan taes ut for tilpassing av lengde. En passende hengsle på festeplata og et klips for å holde benet oppe er mulig alt som skal til. Plasten under foten bør få seg en gummiskive eller neoprenbit for å stå mer stødig og spare topcoat'en. ..evt. ta med mål og noen hengsler til et sveiseverksted og de setter på en rørbit :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.