Jump to content

Suzuki bensinkopling

larsmoe

Recommended Posts

Hei

Sønnen min sin bensintank og slange + kobling ble stjålet i fjor høst. Nå skal båten på vannet igjen og jeg tenkte det var en smal sak å få tak i ny tank og kopling. Den gang ei.

Motoren har en Suzuki kopling med spor til gummi-ring innerst. Kjøpte ny Suzuki 11mm kopling på Biltema. Denne passer ikke når gummi-ringen sitter på plass på motorinntaket, kun hvis den tas bort - men da er jo ikke koplingen like luft-tett. Dette er en 9,9hk som er 6-7 år gammel. Jeg gikk bort til naboen som har en eldre 5hk og der passer den. Denne motoren har imidlertid verken spor til gummi-ring innerst.

Er det slik at det er forskjell på Suzuki koplinger (altså bortsett fra dimensjon 11mm eller 13mm)? Eller er det bare Biltema sine som er litt "halvveis" og en Suzuki 11mm egenbtlig skal passe på alle med denne dimensjonen - med eller uten gummi-ring innerst på motorkoplingen?

Takk for hjelp!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...