Langheim Startet 26.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2015 Hei! Holder på å sette inn nye vinduer i Rana 530'en min. Dette er gummilister med låselist. Det går etter forholdene greit. Men får bølger i hjørnene innvendig på listen.. Kan noen si meg hva jeg gjør galt her? Ser helt fint ut på utsiden av vinduet. Sitér dette innlegget Link to post
Langheim Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Kan varmepistol brukes? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Kan ikke skade noe nevneverdig i hvert fall. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Kim81 Svart 14.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2015 Hei, "bumper" denne, da jeg har fått samme problem etter skifte av lister. Sitér dette innlegget Link to post
Kim81 Svart 14.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2015 Ingen som har vært borti dette problemet? Er kun i hjørnene på vinduet på innsiden (motsatt side av der låselist er montert) Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Hei! Skifta gummipakning på vinduene i båten igår, og det gikk helt fint. Men en del jobb var det, og jeg brukte lim fra Biltema. Den eine vinkelen var ca 105 grader. Jeg brukte ferske lister fra Maritim. Du har kanskje hatt dine liggende litt, eller kan de være for tykke?? Lurer på om problemet ligger der. Når de er stive, oppfører de seg slik som avbilda. Håper de er tette hvis du velger å heholde dem slik. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Enig med Fjordgrynt at hemmeligheten kanskje ligger i å stramme dem godt i hjørnene. Det kan være at pakninga er for romslig. Sitér dette innlegget Link to post
Kim81 Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Bildet er ikke fra min båt, men d ser helt likt ut. Tenkte jeg skulle unngå å strekke på pakningene når jeg holdt på for å unngå at de skal gå tilbake så mye. Det jeg gjorde var heller å kappe de litt for lange, så jeg måtte presse lista på plass i sporet, hvis dere skjønner. Listene var forøvrig helt ferske fra Maritim. Sitér dette innlegget Link to post
Kim81 Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Den skal jeg prøve! Synnes biltema har tatt seg opp, og har mye bra i sortemanget sitt! Tenkte litt på superlim, men det blir jo hardt i tilegg så kan den missfarge gummien. Kan pakningene "gå seg til" litt når sommeren og varmen kommer tilbake mon tro? Båten jeg har er en åpen rana 15 sport med heldekkende kalersje. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Fjordgrynt kan det: jeg gjorde likedan, brukte gummiert lim fra Biltema, men strakte listene godt i hjørnene: Og fikk de helt fine uten noen skjemmende bulker. Ferskinger kan også!!! Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 16.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2015 Erfaringer er gull verdt. Det merkes både i båtpraten på havna der entusiaster samles rundt et motorrom eller her på dette forum. Og heldigvis har vi ulike erfaringer. Noen ganger har du griseflaks og går rett på løsningen, andre ganger blir det mye feilsøking. Og ofte finnes rådene i gamle strenger som entusiastene har bidratt til. Jeg må beundre de mange som gang på gang svarer og deler ut sin kunnskap. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.