MR Swe Startet 27.Mai.2015 Del på Facebook Startet 27.Mai.2015 Hei. Finnes det noen app som man kan måle hvor lang det er mellom x og y i skjærgården? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 (redigert) Du har jo den funksjonaliteten i Navionics kartene for iOS og Android. De måler dog i luftlinje. Skal du ha den reelle seilingsdistansen kan du jo lage en rute ... Redigert 27.Mai.2015 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 den koster vel penger og? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Den koster penger ja. Men, er veldig god. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 har kartplotter men den er i båten .. men er litt nysgjerrig på avstånd mellom steder når jeg er hjemme eller ikke i båten :-) Sitér dette innlegget Link to post
TwisT Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Gule sider, kart. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Gule sider, kart. Den kan du bruke ja. Lag en rute så får du oppgitt avstanden. Gratis Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 får bare opp veibeskrivelse der .. kansje gjør jeg noe feil? Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Takk fikk det til! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Bruker Gule Sider På Sjøen app, veldig grei (gratis så lenge du har WiFi eller annen dekning). Offlinekart koster penger Sitér dette innlegget Link to post
Shaggylaggy Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Jeg har prøvd litt forskjellig. men synes "distance calculator( blått merke med pil på tvers) (mange apper som heter nettop distance calculator). Synes denne er fin å bruke, eneste jeg savner er antatt reisetid i knop. denne er også offline (jeg har android) Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 (redigert) ... eneste jeg savner er antatt reisetid i knop.... Den funksjonen har jeg aldri sett. Vet ikke om jeg savner den heller. Redigert 28.Mai.2015 av Bidevind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Den funksjonen har jeg aldri sett. Vet ikke om jeg savner den heller. Det er vel den faktoren man håper skal være størst og Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Med Jeppesen Plan2Nav(Navionics) på android kan man sitte hjemme å lage ruter og få distansen. Man kan også legge inn sin snittfart og får beregnet reisetid. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
soloapefe Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 marinetraffic.com Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Synes denne er fin å bruke, eneste jeg savner er antatt reisetid i knop. denne er også offline (jeg har android) Gule Sider sin app har mulighet til å legge inn fart og dermed gir deg antatt reisetid. Til info. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Shaggylaggy: Så lenge du har målt opp distansen og vet hvor fort båten din går, så er det jo ingen heksekunst å regne ut hvor lang tid reisen vil ta. Man trenger ikke en app til det! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bay_liner Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 (redigert) dobbel post pga ustabilitet på BP forumet Redigert 28.Mai.2015 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Bay_liner Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Navionics tilbyr en tillegsfunksjon som heter "Route" hvor man kan "tappe" inn waypoints på kartet så beregner den alt automatisk. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Shaggylaggy: Så lenge du har målt opp distansen og vet hvor fort båten din går, så er det jo ingen heksekunst å regne ut hvor lang tid reisen vil ta. Man trenger ikke en app til det! :-) Tenkte akkurat det samme. Forutsetter dog at en setter målingen til nautiske mil, skjer automatisk om en velger skjøkart i gule sier appen. Dvs det går jo å regne via km og men om målinga står på nautiske mil så går det automatisk (i skallen). Route funksjonen i Navionics er brillefin, da får en også opp antatt drivstofforbruk. Fungerer kanskje dårligere på båter som går mye opp og ned i fart (planende), men på saktegående blir det bare fint. Fortløpende nedtelling til "arrival" er jo også greit, hvis man liker slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.