Elvebakk1 Startet 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2015 Heisann sjøulker! jeg har en Garmin 5012 kartplotter jeg er i ferd med å finne ut av. Ett spørsmål i den forbindelse: sliter med å få frem vanntemp på skjermen? Det står kun streker ( ---,- ) der det egentlig skulle stått temperatur... Et litt krøkkete spørsmål, men tok det for gitt at det skulle være rimelig greit å få frem temperaturen (for det skal vel være mulig?) .... noen som har samme plotter og kan gi meg et vink i riktig retning?? Takknemlig for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Poopadoop Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Som du sikkert skjønner må du også ha en vanntempmåler, som du ikke har ettersom det bare står streker. Den forrige Garmin 720s jeg hadde med ekkolodd hadde ikle vanntempmåler, men i den nye båten med helt samme 720s er det vanntempmåler. Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
Elvebakk1 Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 ..håpet det var noe jeg hadde oversett...og at jeg bare kunne trykke på noen knapper, så var det ok...;-) jaja, får vel bruke håndholdt temperaturmåler... Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Ellers så har du en giver med temperaturmåler (feks en Airmar P66) men hvor sensoren har tatt kvelden. Temperatursensoren er vanligvis det første som tar kvelden i en giver. Summa summarum så trenger du en dings til for å få temperatur. ;) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
DieselDahl Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Du kan få opp hva du vil på denne nettverksplotteren, men du trenger sensorer til det du vil at skal vises. Vil du f.eks. Se drivstoff-forbruk trenger du en fuel-flow sensor (f.eks. GFS10), vil du se dybde og vanntemperatur trenger du en ekkoloddmodul og en svinger. Du kan få motordata på skjermen ved å installere en gateway, du kan få radarbilde, videobilde fra akterkabinen, værdata, AIS, you name it. Alt utenom radar- og video kobles på NMEA 2000 nettverket, det er plug&play. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.