Kronidiot Svart 29.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2015 Men er det kobberpakninger begge. for meg ser det ut som det er en helt vanlig skive den som har anlegg inn mot godset . en kobberpakning blir da vel ikke så svart. pakningen som ligger mot hode på bolten virker å være litt stor. er det for stor innvendig Ø vil diesel komme ut i mellom bolten og kobberpakning. På bildet er det ikke pakning på siden mot godset, det er en opphøyning rundt hullet. Kopperpakningen på bildet er som du sier for stor, var den jeg hadde liggende. Må finne noen som passer bedre før montering. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kronidiot Svart 29.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2015 Men er det kobberpakninger begge. for meg ser det ut som det er en helt vanlig skive den som har anlegg inn mot godset . en kobberpakning blir da vel ikke så svart. pakningen som ligger mot hode på bolten virker å være litt stor. er det for stor innvendig Ø vil diesel komme ut i mellom bolten og kobberpakning. Noen som vet riktig dimensjon på denne pakningen? Den gml ble liggende igjen i båten ???? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 29.Mai.2015 Del på Facebook Svart 29.Mai.2015 Biltema har kobberpakninger. Der kalles de kobberskiver og det er sett med skiver fra 8 til 24 mm. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kronidiot Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2015 Kopper på begge sider ja. Og noen små i konen på røret også om du ikke får det tett uten... Får ikke denne banjokoblingen tett med nye skiver. Bedre er det blitt, men lekker fortsatt. Se på dette bildet Den innerste kopperpakningen blir liggende over er hull (i gjengepartiet) som det sikkert kommer diesel ut av. Kan det være årsaken? Tips til hvordan jeg skal få det tett? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 17.Juli.2015 Del på Facebook Svart 17.Juli.2015 Er alle anleggs-flater uten sår og kopperskivene passer på skruen?. Da er det en feil skue, Tess eller en maskinforretning har ny. I nøden kan en prøve med to tykke kopperpakninger ytterst, men selv det ser ikke ut som det er nok. Borre nytt hull er også en mulighet. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Kronidiot Svart 17.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2015 Er alle anleggs-flater uten sår og kopperskivene passer på skruen?. Da er det en feil skue, Tess eller en maskinforretning har ny. I nøden kan en prøve med to tykke kopperpakninger ytterst, men selv det ser ikke ut som det er nok. Borre nytt hull er også en mulighet. Bildet er med de gml skivene, de nye passer bedre. Hva heter denne skruen jeg skal spørre etter på Tess? Det er riktig at det hullet skal være inni bajonettkoblinga, ikke sant, sån at det er feil slik det er hos meg i dag? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 17.Juli.2015 Del på Facebook Svart 17.Juli.2015 (redigert) Hva heter denne skruen jeg skal spørre etter på Tess? Det er riktig at det hullet skal være inni bajonettkoblinga, ikke sant, sån at det er feil slik det er hos meg i dag? Ta med begge delene og forklar problemet. Ja hullet i bajonettskruen skal være inne i Bajonettkoplingen. Greier ikke Tess å løse utfordringen, må du sjekket delkatalogen for din motor og maile med en forhandler. Redigert 17.Juli.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mort1 Svart 17.Juli.2015 Del på Facebook Svart 17.Juli.2015 (redigert) Trykkstussen som du har skrudd av dieselpumpen skal normalt sett ha stålpakninger på begge sider. De pleier være med I pakningsettet. Bak den store grønne skruen som lekker sitter forstillerstempelet, shims og noen fjærer. Forstiller forandrer på insprøytningstidspunktet I takt med innvendig hydraulisk trykk I dieselpumpen. Det sitter en o-ring på denne skruen. Kontakt eks Maritim Diesel I Bergen for råd. Tror ikke du får "banjoskruen" hos tess. Redigert 17.Juli.2015 av Mort1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Dinamo Svart 17.Juli.2015 Del på Facebook Svart 17.Juli.2015 Får ikke denne banjokoblingen tett med nye skiver. Bedre er det blitt, men lekker fortsatt. Se på dette bildet Den innerste kopperpakningen blir liggende over er hull (i gjengepartiet) som det sikkert kommer diesel ut av. Kan det være årsaken? Tips til hvordan jeg skal få det tett? Dette bildet ser ut som du held på å leggja to koparpakninger på kvar side av banjoen. Dette blir feil. Hvis den allerede er trekt fast, med to pakninger, vil eg sei at skru det av igjen, ta bort alle pakninger og gjer alle delane gullande rein. Sett den deretter på plass med ein ny pakning på kvar side. Hvis det ikkje har vore trekt fast slik, kan dei nyaste pakningane brukast oppatt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 17.Juli.2015 Del på Facebook Svart 17.Juli.2015 Mort 1 har et poeng at det normalt er stålpakninger. Tess skaffet meg Banjonskruer. et søk på Banjoskrue gav flere muligheter. Banjoskruen er ikke god med hullet på innsiden av banjonipplen, mener at en av delene er feil. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mort1 Svart 17.Juli.2015 Del på Facebook Svart 17.Juli.2015 Husk at åpningstrykket på dysene er en plass mellom 150 og 200 bar, husker ikke helt på denne motoren. Max trykket under innsprøytninger er gjerne både 400-500 bar. Er banjobolten fra tess I en trykklasse som tåler dette? Sammenlign veggtykkelsen for en grov indikasjon. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kronidiot Svart 18.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2015 Tror jeg prøver en nødløsning med et par skiver ytterst i første omgang. Klarer ikke å finne delenummer på banjokobling og banjonippel. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mort1 Svart 18.Juli.2015 Del på Facebook Svart 18.Juli.2015 Maritim Diesel I Bergen kan hjelpe. Prøv og lese av pumpens nr. Det beginner på DPA. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Makaløs Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Hei! Hvordan har det gått med lekasjen? Jeg har samme problem med min cav dpa og har kjøpt repkit. Etter å ha skiftet pakning og oringer lekker det nå fra banjokoplingen. Jeg er ganske sikker på at det ikke var lekkasje der i førstre omgang. Det ser ut til at det har oppstått ny lekkasje etter at det forrige stedet ble tett. Er det mulig, eller er jeg på "dypt vann"? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bernt Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Er du sikker på att den innerste opphøyde greia ikke er en gamme pakking som sitter fast ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kronidiot Svart 11.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2015 Er du sikker på att den innerste opphøyde greia ikke er en gamme pakking som sitter fast ! Nei, det er jeg ikke. Det skal jeg jammen sjekke ut! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kronidiot Svart 11.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2015 Hei! Hvordan har det gått med lekasjen? Jeg har samme problem med min cav dpa og har kjøpt repkit. Etter å ha skiftet pakning og oringer lekker det nå fra banjokoplingen. Jeg er ganske sikker på at det ikke var lekkasje der i førstre omgang. Det ser ut til at det har oppstått ny lekkasje etter at det forrige stedet ble tett. Er det mulig, eller er jeg på "dypt vann"? Lekker fortsatt her ? Har satt en boks under så jeg får samlet opp sølet. Det får duge ut sesongen så får jeg se nærmere på det til vinteren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Makaløs Svart 11.August.2015 Del på Facebook Svart 11.August.2015 Synd å høre. I repkit følger det med nye skiver til banjokopling, det er skiver som skal klemmes til, altså at de utvides noe. Det skal være en skive på begge sider av bolt og det er ikke av kobber, tror det er messing. Jeg har bestilt nye banjobolter, så jeg håper jeg får tett etter det. Lykke til videre! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Makaløs Svart 11.August.2015 Del på Facebook Svart 11.August.2015 Slike skiver kan du få kjøpt på Økonomideler.no Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kronidiot Svart 12.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2015 Synd å høre. I repkit følger det med nye skiver til banjokopling, det er skiver som skal klemmes til, altså at de utvides noe. Det skal være en skive på begge sider av bolt og det er ikke av kobber, tror det er messing. Jeg har bestilt nye banjobolter, så jeg håper jeg får tett etter det. Lykke til videre! Hvor bestilte du banjoboltene? Har du riktig delenummer? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mort1 Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Hør med et dieselverksted for å få moment på denne banjobolten. De skal trekkes godt fast, husker ikke moment, men godt fast. Er du helt sikker på et lekkasjen kommer fra trykkstussen? Det er ofte vanskelig å se hvor lekkasjen er, det er ofte lekkasjen er noe høyere oppe en dryppunktet. Har du sjekket anleggsflatene på trykkstussen og pumpehodet om de er uten skader? Er de uten skader er det ingen problem å få denne tett med to nye STÅLPAKNINGER som er det som skal være der, en på hver side. Ved skader på pumpehodet kunne det skje at kopperpakning ble bukt i nødsfall. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kronidiot Svart 13.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2015 Hør med et dieselverksted for å få moment på denne banjobolten. De skal trekkes godt fast, husker ikke moment, men godt fast. Er du helt sikker på et lekkasjen kommer fra trykkstussen? Det er ofte vanskelig å se hvor lekkasjen er, det er ofte lekkasjen er noe høyere oppe en dryppunktet. Har du sjekket anleggsflatene på trykkstussen og pumpehodet om de er uten skader? Er de uten skader er det ingen problem å få denne tett med to nye STÅLPAKNINGER som er det som skal være der, en på hver side. Ved skader på pumpehodet kunne det skje at kopperpakning ble bukt i nødsfall. Kan man noen gang være 100% sikker? Kan ikke se at det er vått andre steder på pumps enn rundt denne bolten. Det ser ut for meg (som roger-jo skriver i innlegg 35) som om bolten ikke samsvarer med banjonippelen, eller hva det nå heter... Prøver å skaffe begge deler nytt, men finner ingen som kan levere riktig nippel. Jeg vil tro det er viktig at konet på trykkrøret hverken er for stort eller lite ift der det møter nippelen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Merkelig at det ikke blir tett, et skudd fra hofta, bunner Banjoskruen så du ikke får nok press på skivene?. Skru bare Banjoskruen inn til den stopper (bunner) og mål avstanden for å sjekke at avstanden er mindre enn Bajonettkoplingen med skiver. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mort1 Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Sørensen og balchen er importør av deler til disse pumpene, ta en tlf til de. Hvis de mot formodning ikke kan levere nytt, prøv maritim diesel i bergen, de kan normalt sett levere nytt, men har også div brukte deler som kan passe. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kronidiot Svart 25.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2015 Fått tak i ny banjoplugg, kobling og skiver. Ser helt lik ut som den som lekker. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.