Jump to content

Diesellekkasje perkins 4.108


trampeklapp

Recommended Posts

Men er det kobberpakninger begge. for meg ser det ut som det er en helt vanlig skive den som har anlegg inn mot godset . en kobberpakning blir da vel ikke så svart. pakningen som ligger mot hode på bolten virker å være litt stor. er det for stor innvendig Ø vil diesel komme ut i mellom bolten og kobberpakning.

På bildet er det ikke pakning på siden mot godset, det er en opphøyning rundt hullet. Kopperpakningen på bildet er som du sier for stor, var den jeg hadde liggende. Må finne noen som passer bedre før montering.

Link to post
Share on other sites

Men er det kobberpakninger begge. for meg ser det ut som det er en helt vanlig skive den som har anlegg inn mot godset . en kobberpakning blir da vel ikke så svart. pakningen som ligger mot hode på bolten virker å være litt stor. er det for stor innvendig Ø vil diesel komme ut i mellom bolten og kobberpakning.

Noen som vet riktig dimensjon på denne pakningen? Den gml ble liggende igjen i båten ????

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Kopper på begge sider ja. Og noen små i konen på røret også om du ikke får det tett uten...

Får ikke denne banjokoblingen tett med nye skiver. Bedre er det blitt, men lekker fortsatt. Se på dette bildet

bilde

Den innerste kopperpakningen blir liggende over er hull (i gjengepartiet) som det sikkert kommer diesel ut av. Kan det være årsaken?

 

Tips til hvordan jeg skal få det tett?

Link to post
Share on other sites

Er alle anleggs-flater uten sår og kopperskivene passer på skruen?.

Da er det en feil skue, Tess eller en maskinforretning har ny. 

I nøden kan en prøve med to tykke kopperpakninger ytterst, men selv det ser ikke ut som det er nok.

Borre nytt hull er også en mulighet. 

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Er alle anleggs-flater uten sår og kopperskivene passer på skruen?.

Da er det en feil skue, Tess eller en maskinforretning har ny.

I nøden kan en prøve med to tykke kopperpakninger ytterst, men selv det ser ikke ut som det er nok.

Borre nytt hull er også en mulighet.

Bildet er med de gml skivene, de nye passer bedre.

 

Hva heter denne skruen jeg skal spørre etter på Tess?

 

Det er riktig at det hullet skal være inni bajonettkoblinga, ikke sant, sån at det er feil slik det er hos meg i dag?

Link to post
Share on other sites

Hva heter denne skruen jeg skal spørre etter på Tess?

 

Det er riktig at det hullet skal være inni bajonettkoblinga, ikke sant, sån at det er feil slik det er hos meg i dag?

Ta med begge delene og forklar problemet.

Ja hullet i bajonettskruen skal være inne i  Bajonettkoplingen.

Greier ikke Tess å løse utfordringen,

må du sjekket delkatalogen for din motor og maile  med en forhandler.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Trykkstussen som du har skrudd av dieselpumpen skal normalt sett ha stålpakninger på begge sider. De pleier være med I pakningsettet.

 

Bak den store grønne skruen som lekker sitter forstillerstempelet, shims og noen fjærer. Forstiller forandrer på insprøytningstidspunktet I takt med innvendig hydraulisk trykk I dieselpumpen. Det sitter en o-ring på denne skruen.

 

Kontakt eks Maritim Diesel I Bergen for råd.

 

Tror ikke du får "banjoskruen" hos tess.

Redigert av Mort1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Får ikke denne banjokoblingen tett med nye skiver. Bedre er det blitt, men lekker fortsatt. Se på dette bildet

bilde

Den innerste kopperpakningen blir liggende over er hull (i gjengepartiet) som det sikkert kommer diesel ut av. Kan det være årsaken?

 

Tips til hvordan jeg skal få det tett?

 

Dette bildet ser ut som du held på å leggja to koparpakninger på kvar side av banjoen.

Dette blir feil. Hvis den allerede er trekt fast, med to pakninger, vil eg sei at skru det av igjen, ta bort alle pakninger og gjer alle delane gullande rein. Sett den deretter på plass med ein ny pakning på kvar side.

Hvis det ikkje har vore trekt fast slik, kan dei nyaste pakningane brukast oppatt.

Link to post
Share on other sites

Husk at åpningstrykket på dysene er en plass mellom 150 og 200 bar, husker ikke helt på denne motoren. Max trykket under innsprøytninger er gjerne både 400-500 bar. Er banjobolten fra tess I en trykklasse som tåler dette? Sammenlign veggtykkelsen for en grov indikasjon.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei! Hvordan har det gått med lekasjen? Jeg har samme problem med min cav dpa og har kjøpt repkit. Etter å ha skiftet pakning og oringer lekker det nå fra banjokoplingen. Jeg er ganske sikker på at det ikke var lekkasje der i førstre omgang. Det ser ut til at det har oppstått ny lekkasje etter at det forrige stedet ble tett. Er det mulig, eller er jeg på "dypt vann"?  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei! Hvordan har det gått med lekasjen? Jeg har samme problem med min cav dpa og har kjøpt repkit. Etter å ha skiftet pakning og oringer lekker det nå fra banjokoplingen. Jeg er ganske sikker på at det ikke var lekkasje der i førstre omgang. Det ser ut til at det har oppstått ny lekkasje etter at det forrige stedet ble tett. Er det mulig, eller er jeg på "dypt vann"? :smiley:

Lekker fortsatt her ?

Har satt en boks under så jeg får samlet opp sølet. Det får duge ut sesongen så får jeg se nærmere på det til vinteren.

Link to post
Share on other sites

Synd å høre. I repkit følger det med nye skiver til banjokopling, det er skiver som skal klemmes til, altså at de utvides noe. Det skal være en skive på begge sider av bolt og det er ikke av kobber, tror det er messing. Jeg har bestilt nye banjobolter, så jeg håper jeg får tett etter det. Lykke til videre!

Link to post
Share on other sites

Synd å høre. I repkit følger det med nye skiver til banjokopling, det er skiver som skal klemmes til, altså at de utvides noe. Det skal være en skive på begge sider av bolt og det er ikke av kobber, tror det er messing. Jeg har bestilt nye banjobolter, så jeg håper jeg får tett etter det. Lykke til videre!

Hvor bestilte du banjoboltene? Har du riktig delenummer?

Link to post
Share on other sites

Hør med et dieselverksted for å få moment på denne banjobolten. De skal trekkes godt fast, husker ikke moment, men godt fast.

Er du helt sikker på et lekkasjen kommer fra trykkstussen? Det er ofte vanskelig å se hvor lekkasjen er, det er ofte lekkasjen er noe høyere oppe en dryppunktet.

Har du sjekket anleggsflatene på trykkstussen og pumpehodet om de er uten skader? Er de uten skader er det ingen problem å få denne tett med to nye STÅLPAKNINGER som er det som skal være der, en på hver side. Ved skader på pumpehodet kunne det skje at kopperpakning ble bukt i nødsfall.

Link to post
Share on other sites

Hør med et dieselverksted for å få moment på denne banjobolten. De skal trekkes godt fast, husker ikke moment, men godt fast.

Er du helt sikker på et lekkasjen kommer fra trykkstussen? Det er ofte vanskelig å se hvor lekkasjen er, det er ofte lekkasjen er noe høyere oppe en dryppunktet.

Har du sjekket anleggsflatene på trykkstussen og pumpehodet om de er uten skader? Er de uten skader er det ingen problem å få denne tett med to nye STÅLPAKNINGER som er det som skal være der, en på hver side. Ved skader på pumpehodet kunne det skje at kopperpakning ble bukt i nødsfall.

Kan man noen gang være 100% sikker? Kan ikke se at det er vått andre steder på pumps enn rundt denne bolten. Det ser ut for meg (som roger-jo skriver i innlegg 35) som om bolten ikke samsvarer med banjonippelen, eller hva det nå heter...

Prøver å skaffe begge deler nytt, men finner ingen som kan levere riktig nippel.

Jeg vil tro det er viktig at konet på trykkrøret hverken er for stort eller lite ift der det møter nippelen?

Link to post
Share on other sites

Merkelig at det ikke blir tett, et skudd fra hofta, bunner Banjoskruen så du ikke får nok press på skivene?.

Skru bare Banjoskruen inn til den stopper (bunner)  og mål avstanden for å sjekke at avstanden er mindre enn  Bajonettkoplingen med skiver.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...