jensemann2 Startet 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2015 Jeg har aldri hatt choke på mercruiser 5,7literen min. Spjellet er demontert. Den starter alltid når kald men mye pumping og kinning når varm. Forrige eier mente choken hang på og han hadde derfor demontert den. Kan dette være grunnen? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Disse motorene starter lett hvis forgasseren er riktig justert. Tomgangsblanding justerer du på to små skruer og motoren skal være varm når disse justeres. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Den går prikkfritt på tomgang og ellers når den først går. Det er kun når motoren har blitt kjørt, og jeg skal starte igjen etter feks 15 minutter til 2 timer. Da er den rimelig tungstartet. 30 sek med kinning. Kanskje 1 minutt også(med pauser selvsagt),hvis jeg prøver å starte umiddelbart etter jeg har stoppet den starter den med bare 1/2 sekund på starteren. Hvordan går jeg frem for å justere blandingen? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 (redigert) Har forresten byttet til 2 mm pakning mellom innsug og gasser, for å hindre at forgasseren blir så varm. Redigert 27.Mai.2015 av jensemann2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Har opplevde dette problem på begge min Mercruiser V8'er, når du skru en av så varmt fra motoren fordamper bensin som er i flotter kammer, så når prøve å start den igjen innsugror er fullt av bensin damp og ingen luft så det vil ikke tenner. Jeg har funnet at hvis du gradvis åpne throttle til full så at du ikke sprøyte i ennå mer bensin med accelerator pumpen, så da den kan puste når du kinner, bare væer klart å trekke gassen bak til tomgang når den fyr opp. Sitér dette innlegget Link to post
Bsto Svart 27.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2015 Hadde samme selv. Løsning var å gi 3/4 gass og stå klar til å trekke av umiddelbart når den tente. Startet greit nok da. Tror det var elektrisk choke på den, og mener å huske det var noen tips på amerikanske fora, men å gi gass funket for min del. Min neste båt hadde MPI motoren. Det er en ny verden...... Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 14.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Har bestilt meg ny flottør og overhalingssett til forgasseren. Satser på det løser problemet. Så nå at det drypper litt fra venturi cluster og ned i gasseren når jeg stopper motoren. Hva tyder det på? Dårlig tettning i flottørnåla? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Vurderer å prøve en annen coil bare for å se om det hjelper. Kan jeg kjøpe en coil på Biltema til 100 kroner? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.